شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

میزان اشتغال تعاونی ها در گیلان چقدر است؟

شرکت های تعاونی افزون بر ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کردند

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون، شرکت های تعاونی ۲ هزار و ۸۴ فرصت شغلی در استان ایجاد کرده اند.

به گزارش تعاون آنلاین، عباس علیزاده تعداد تعاونی های ثبت شده استان در سال گذشته را ۹۶ تعاونی عنوان و بیان کرد: این تعاونی ها در زمینه های مختلف تولیدی، خدماتی و کشاورزی فعالیت می کنند.

وی همچنین تعداد شرکت های تعاونی فعال را ۲ هزار و ۸۴۹ تعاونی ذکر و تصریح کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۳۸۷ تعاونی فعال و ۴۶۲ شرکت تعاونی در دست اجرا (یا در حال آماده سازی برای بهره برداری) هستند.
وی با بیان اینکه این شرکت های تعاونی یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۵۰ نفر عضو دارند، افزود: این ۲ هزار و ۸۴۹ تعاونی، برای ۳۸ هزار و ۹۳۹ نفر اشتغالزایی کرده اند.
علیزاده با بیان اینکه تشکیل تعاونی های بزرگ همچون تعاونی توسعه و عمران و روستا تعاون را در استان دنبال می کنیم، گفت: سال گذشته شرکت تعاونی توسعه و عمران در تالش و سیاهکل تشکیل شد و شرکت تعاونی توسعه شهرستان رشت نیز با حدود پنج هزار نفر، در آینده نزدیک راه اندازی می شود.
وی با تصریح اینکه با راه اندازی شرکت های تعاون روستا تاکنون یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده، افزود: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، ایجاد اشتغال پایدار و محرومیت زدایی از مهمترین مزایای راه اندازی این شرکت تعاونی است.
وی ثبت شرکت های تامین نیاز را از دیگر اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان عنوان و اضافه کرد: تاکنون شرکت های تامین نیاز با عضویت ۳۹۳ تولید کننده در مشاغل مختلف صنعتی در استان ثبت و فعال شده است.
۱۹ اتحادیه با عضویت ۴۴۶ شرکت تعاونی در استان گیلان فعال هستند.

درج دیدگاه