شنبه, اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳

خبر خوش برای روستاییان گستانی

کشاورزی روستا خراسان رضوی

از ۴ هزار و ۳۷۶ طرح روستایی و عشایری فقط ۳ طرح دانش‌بنیان تقاضای دریافت تسهیلات را داشت که تنها یک طرح توانست از این تسهیلات استفاده کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به پرداخت تسهیلات به ۴ هزار و ۳۷۶ طرح روستایی و عشایری در استان گفت: با این طرح ۷ هزار و ۷۶ فرصت شغلی در روستاهای استان ایجاد می‌شود.

به گزارش تعاون آنلاین، سعید مازندرانی درباره طرح‌های اشتغالزایی و تسهیلاتی که در این قالب به متقاضیان پرداخت می‌شود، اظهارداشت: یکی از طرح‌های خوب وزارت کار اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری برای توانمندسازی روستاییان و بهبود وضعیت اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها است که استان گلستان در این طرح رتبه اول کشور را دارد.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال گلستان: رونق اشتغال مناطق مرزی ضامن امنیت مرزهاست

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به ۴ هزار و ۳۷۶ طرح روستایی و عشایری در استان گفت: در قالب این طرح ۳۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: در روستاهای مناطق مرزی نرخ تسهیلات ۴ درصد و در مناطق غیرمرزی با کارمزد ۶ درصد است. با این تسهیلات انتظار داریم ۷ هزار و ۷۶ فرصت شغلی در روستاهای استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه پرداخت تسهیلات وجود ندارد، گفت: از ۴ هزار و ۳۷۶ طرح روستایی و عشایری فقط ۳ طرح دانش‌بنیان تقاضای دریافت تسهیلات را داشت که تنها یک طرح توانست از این تسهیلات استفاده کند.

مازندرانی با اشاره به پرداخت ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان بیان داشت: بیش از ۳ هزار طرح از تسهیلات مشاغل خانگی برخوردار شدند و ۵۳ درصد دریافت کنندگان تسهیلات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بودند.

وی درباره اجرای طرح کارورزی در استان هم یادآور شد: سال قبل ۴۲۷ نفر کارورز در قالب این طرح با واحدهای پذیرنده قرارداد بستند. امسال هم با اینکه اعتبارات با تأخیر ابلاغ و تخصیص یافت تاکنون ۳۰۰ نفر از فارغ‎التحصیلان دانشگاهی از این تسهیلات استفاده کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: باشگاه کارآفرینی نوجوان را برای نخستین بار در گلستان راه‌اندازی کردیم که هفته آینده از آن رونمایی‌می شود. نوجوانان ۱۱ تا ۱۶ سال در کارگاه‌ها به مدت یکسال آموزش می‌بینند و طرح‌ها و ایده‌های برتر در کافه‌های کارآفرینی نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

درج دیدگاه