جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

دولتی‌ باید رفتار خود را در اقتصاد تغییر دهد

اگر بخواهیم با شرایط و مشکلات اقتصادی مطرح شده و جاری در کشور تنها با نگاه منفی برخورد کنیم باید گفت با توجه به این نگرانی ها پس هر فرد فعالیت خود را تعطیل و تسلیم شرایط شود اما تجربه نشان می دهد مردم سخت کوش ایران به ویژه استان یزد ویژگی غلبه بر محدودیت ها و کسب موفقیت را دارند.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مبارزه با فساد اقتصادی در اولویت خواسته های به حق مردم است، پیشنهاد تشکیل تعاونی فراگیر با هدف توسعه صادرات و تکمیل زنجیره تامین در استان یزد را مطرح کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، دیروز ۲۹ تیرماه،کارگروه توسعه صادرات استان با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در امور صادرات و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد، اعضای این کارگروه و نمایندگان بخش خصوصی در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این نشست بیان کرد:اگر بخواهیم با شرایط و مشکلات اقتصادی مطرح شده و جاری در کشور تنها با نگاه منفی برخورد کنیم باید گفت با توجه به این نگرانی ها پس هر فرد فعالیت خود را تعطیل و تسلیم شرایط شود اما تجربه نشان می دهد مردم سخت کوش ایران به ویژه استان یزد ویژگی غلبه بر محدودیت ها و کسب موفقیت را دارند.

سیدحمید کلانتری ادامه داد: مسائل ما دو دسته هستند و تلاش برای حل یک دسته به عهده دولت و دسته دیگر به عهده بخش خصوصی و در شکل محدودتر اقتصاد تعاونی است و بخش دولتی باید بسیاری از رفتارهای جامانده از گذشته را تغییر دهد.

کلانتری افزود: در صحبت های اخیر ریاست محترم جمهور به صراحت تکلیف مسئولان مشخص شد و باید با تلاش، مطالعه، هماهنگی و برنامه ریزی دقیق به شکل موثرتری به فعالیت پرداخت و ماموریت دیگر نیز ایجاد اعتماد و امید در مردم و تقویت فضای همکاری مثبت است و برای ایجاد این فضا یکی از خواسته های به حق مردم برخورد جدی با سواستفاده کنندگان از شرایط اقتصادی فعلی کشور و بازار ارز می باشد.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون گفت:حساسیت نسبت به مسئله فساد در اغلب مسئولان به وجود آمده است و تشکیل ستاد اقتصادی ویژه ای که به دستور مقام معظم رهبری و با حضور سران سه قوا، موثرین مجلس و دولت به ریاست رئیس جمهوری نیز تشکیل شده، گامی در جهت حل این مسائل مهم می باشد.

وی ‌خاطرنشان کرد::مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر خود به تعامل با همه کشورها و این موضوع که دولت باید محور باشد و اقتدار خودش را حفظ و صحنه را تا زمان حل مسائل مدیریت کند، تاکید و توصیه های موثری را بیان فرموده اند.

سختکوشی به مفهوم تفکر، برنامه ریزی و هماهنگی موثر را الگو قرار دهیم

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پیشنهاد می شود جمع موثری به عنوان گروه توسعه اقتصادی استان یزد از بخش خصوصی برای مدیریت بحران های اقتصادی با حضور نمایندگانی از تشکل ها، صاحب نظران و ایده پردازان تشکیل و با دستورکار ویژه مسائل به ترتیب حل و فصل شوند.

معاون وزیر افزود: اصلا نباید این احساس که یزد نمی تواند تصمیم کشور را تغییر دهد را به خود راه دهیم چه بسا ایده هایی به نظر کارگروه های استانی برسد که در مرکز طرح نشده و قابلیت اجرای مناسبی نیز داشته باشد پس این موارد شناسایی،رایزنی و به دستگاه های بالادستی منعکس شود.

وی ادامه داد: چه بسا بتوان اتاق مدیریت تعاملی واردات و صادرات مثبت را در یزد به خوبی تدبیر و به صورت ملی ارائه کرد و در فضای حاضر لازم است سختکوشی به مفهوم تفکر، برنامه ریزی و هماهنگی موثر را الگو قرار دهیم تا بانکها، دستگاه های مالیاتی و نظارتی نیز با آگاهی جامع نسبت به شرایط ایفای نقش کنند.

کلانتری خاطرنشان کرد: صادرات و تولید حرفه ای دو تخصص جداگانه است و وقتی شرایط پیچیده تر می شود این موضوعات نیز سخت می شوند، پیشنهاد دارم تشکلی فراگیر برای توسعه صادرات استان برنامه ریزی شود و یکی از انواع تعاونی ها ،تعاونی تامین نیاز است که در واردات و صادرات برای تکمیل زنجیره تامین عمل می کند و از خود افراد تشکیل می شود و سود آن نیز به مجموعه باز می گردد.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: علاوه بر تشکیل تعاونی فراگیر از صادرکنندگان، کمیته ای تخصصی نیز فعال شود که مسیر بازار را شناسایی و باز کند زیرا ما یک سری فعالیت های دو طرفه را مثل صادرات در قبال واردات یا بالعکس می توانیم برنامه ریزی کنیم و با محوریت بخش خصوصی و تقویت اختیارات استان ها مشکلات پیش رو را از میان برداریم.

درج دیدگاه