پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

ربیعی: تغییرنگاه به بخش تعاون برای دستیابی به انسجام اجتماعی ضروریست

ربیعی

تعاون، راه طی شدن را خوب بررسی می کند؛ زیرا در جاهایی موفق و در برخی مواقع ناموفق بود اما رنج بزرگی که تعاون می برد از ذهنیت نادرست است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که تغییر نگاه ایران به بخش تعاون برای دستیابی به انسجام اجتماعی ضروری است، گفت: در بخش اقتصادی باید در گروه های خرد جامعه همبستگی ایجاد شود.
به گزارش تعاون آنلاین ، علی ربیعی در نشست هم اندیشی تعاونگران با بیان این مطلب اظهار کرد: تقویت زندگی اجتماعی مبتنی بر تعاون راهکار مناسبی به شمار می رود .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تعاون، راه طی شدن را خوب بررسی می کند؛ زیرا در جاهایی موفق و در برخی مواقع ناموفق بود اما رنج بزرگی که تعاون می برد از ذهنیت نادرست است.
ربیعی ادامه داد: با کمک تعاونگران باید به اصلاح ذهنیت ها درباره تعاون- نه به عنوان یک ارزش دیرین که به عنوان نیاز زندگی امروز جامعه ایران و روش نوین اقتصادی و اجتماعی- اقدام کرد.
وی تصریح کرد: راه حل نجات امروز کشور، توسعه بخش تعاون است که در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چارچوب توسعه تعاونی های کوچک تلاش می کند.
ربیعی، امسال را سال اقدام های کوچک برای رسیدن به موفقیت های بزرگ و تحقق امور بزرگ خواند و افزود: همبستگی ایجاد شده در خانواده تعاون نسبت به بخش های دیگر بیشتر بوده است که این همبستگی در سال ۱۳۹۷ باید درون بخشی و درون خانوادگی همراه با بیان موفقیت ها و نارسایی ها باشد.
وی اقدام پارسال وزارت تعاون درباره زنجیره ای شدن تعاونی ها را موفقیت آمیز خواند و گفت: امسال باید با برنامه و آگاهانه تر، اشکالات را بهتر و جدی تر بررسی کرد.
گفتنی است : نشست هم اندیشی تعاونگران در سالن جلسات غدیر اتاق تعاون ایران برگزار شد.
در این نشست، رییس اتاق تعاون ایران، اعضای هیات نمایندگان اتاق، مدیران برخی اتحادیه ها، روسای اتاق های تعاون سراسر کشور و چند نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

درج دیدگاه