جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

رستمی مال خلیفه در گفتگو با تعاون‌آنلاین:باید از ظرفیت تعاون‌های مصرف فعال برای توزیع کالای ایرانی استفاده کرد

یعقوب رستمی مال خلیفه گفت: ۳۷۸۵ تعاونی مصرف فعال در کشور وجود دارد. مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون‌آنلاین افزود:  تعاونی‌های مصرف یکی از مهمترین گلگوگاه ها برای توزیع کالاهای ایرانی است و می توان از این ظرفیت برای عرضه کالاهای ایرانی در سال جاری استفاده کرد. […]

یعقوب رستمی مال خلیفه گفت: ۳۷۸۵ تعاونی مصرف فعال در کشور وجود دارد.

مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون‌آنلاین افزود:  تعاونی‌های مصرف یکی از مهمترین گلگوگاه ها برای توزیع کالاهای ایرانی است و می توان از این ظرفیت برای عرضه کالاهای ایرانی در سال جاری استفاده کرد.

وی با اشاره به وضعیت موجود توضیح داد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی در ایران وجود دارد که البته به صورت منسجم مدیریت و اداره نمی‌شود.به عنوان مثال تعاونی مصرف محلی، تعاونی فرهنگیان و تعاونی کارکنان دولت در کشور امکانات بزرگی دارند اما چون منسجم با هم عمل نمی‌کنند تاثیرگذاری چندانی ندارند.برنامه‌هایی برای این حوزه پیش بینی کرده‌ایم و به زودی اتفاقات خوبی در این عرصه رخ خواهد داد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: نشست‌هایی با اتاق تعاون و شرکت‌های تعاونی مصرف و البته تعاونی‌های تولیدی داشتیم و بررسی‌هایی در این خصوص انجام دادیم . آقای کلانتری نیز پیگیری مساله را در دستور کار معاونت قرار داده‌اند . قرار است مدیریت به نحوی اعمال شود که کالای تولیدی در تعاونی‌های مصرف فروخته شود تا با قیمت مناسب‌تر به دست مصرف کننده برسد.

رستمی مال خلیفه اضافه کرد: این بدان معناست که مصرف کننده در این شرایط از قبل خرید کالای تولیدی تعاونی می‌تواند سود بیشتری ببرد. در این وضعیت قدرت رقابت تعاونی‌های تولیدی داخلی نیز نسبت به سایر کالاها افزایش می یابد.

او گفت: در ضمن بانک توسعه تعاون نیز اعلام کرده است برای اعضای تعاونی‌های مصرف کارت‌های اعتباری را صادر می‌کند که این کارت‌ها خود می‌توانند نفع تولیدکننده و مصرف کننده را در بر داشته باشند.

به گفته وی طبق برآوردها ۳۷۸۲ تعاونی مصرف فعال در کشور داریم که برای ۱۸۴ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی در شرایط کنونی نباید نادیده انگاشته شود، اضافه کرد: استفاده از این پتانسیل بی تردید زمینه را برای توسعه مصرف کالای داخلی و رساندن کالاها به قیمت پایین تر به مصرف کننده فراهم خواهد کرد .

وی گفت: برای حمایت از کالای ایرانی باید حتما تدابیری برای برتری استفاده از این اقلام در داخل کشور در نظر گرفته شود.

درج دیدگاه