پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

سرپرست سابق وزارت تعاون: رفع مشکل بیکاری تنها بر دوش وزارت تعاون نیست

سرپرست سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با و جود اینکه دبیرخانه اشتغال در ابعاد مختلف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد اما قطعا مسئول اصلی آن با این وزارتخانه نیست.

سرپرست سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با و جود اینکه دبیرخانه اشتغال در ابعاد مختلف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد اما قطعا مسئول اصلی آن با این وزارتخانه نیست.

به گزارش تعاون آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از اقدامات وزیر سابق رفاه که طی ۵ سال خدمات ارزشمندی را ارائه کرد مانند برخورداری یازده میلیون حاشیه‌نشین از بیمه همگانی ، افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی علی‌رغم تنگناهای دولت، پیگیری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و افزایش دستمزدهای کارگران نسبت به تورم در سنوات گذشته باید قدردانی کرد.

وی با اشاره به تقویت سه‌جانبه‌گرایی در این وزارتخانه گفت: بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی و درمانی گسترش کمی و کیفی خدمات آن مانند گسترش‌ تخت‌های بیمارستانی در مناطق محروم از جمله اقداماتی است که به خوبی انجام شده است.

محسنی گفت: گفتمان اجتماعی و توسعه خیر جمعی به همراه مسئولیت‌های اجتماعی از اقدامات ماندگار ربیعی طی ۵ سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: در زمان سرپرستی خود در این وزارتخانه شرایطی فراهم شد که نشانه‌ای از دوران گذار مطرح نبوده و در جهت حمایت از اقدامات گذشته و ایجاد بستری مناسب برای وزیر آینده اقدام شده است.

سرپرست سابق وزارت رفاه با اشاره به برگزاری سفرهای استانی به هشت ا ستان طی دو ماه ونیم گذشته گفت: افرادی که سال‌ها در دولت‌های گذشته از دریافت مستمری محروم بودند در این مدت وضع‌شان را پیگیری کردیم و ۴۰۰ هزار نفر از معلولان را جزء مستمری‌بگیران گردیم.

وی افزود: بیمه اجتماع فراگیر روستایی و اجرای تبصره ۱۸ که ۸۵ درصد از بخش اول اشتغال روستایی با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفته همچنین ۱.۵ میلیارد نیز از صندوق ذخیره ارزی برای ماندگاری روستائیان و اشتغال جوانان تحصیل‌کرده روستایی برقرار شده است.

محسنی گفت: ۶ محور کاری برای اشتغال روستایی فراهم شده که اصلاح نظام بنگاه‌داری و شناسایی بنگاه‌هایضررده،‌کوچک و غیراستراتژیک از آن جمله است.

وی با بیان اینکه شرایط قرار گرفتن این بنگاه‌ها در بازار بورس دنبال شده، گفت: در شرایط حساس تحریم قرار داریم و امیدواریم بتوانیم در بحث صندوق‌های بازنشستگی ، رفع بیکاری و حمایت از اقشار کم درآمد به شرایط مطلوبی برسیم چرا که این وزارتخانه بزرگترین و کلیدی‌ترین سازمان اجتماعی است.

سرپرست سابق وزارت رفاه ادامه داد: از کودکان کار و خیابان تا سالمندان و افراد در معرض آسیب در این وزارتخانه قرار دارند و علی‌رغم افزایش دستمزد کارگران هنوز نیازمند حمایت‌های ویژه هستند.

وی گفت: در بحث برنامه ملی مبارزه با فقر و توانمندسازی اقشار محروم، کنترل آسیب‌های اجتماعی محوری‌ترینوظایف بر عهده این وزارتخانه است.

محسنی گفت: اشتغال در ابعاد مختلف قطعا مسئول اصلی آن وزارت کار نیست اما دبیرخانه آن در این وزارتخانه است و برای اشتغال فراگیر و برقراری دفترچه بیمه برای شاغلان صیانت از اشتغال موجود بیش از اشتغال جدید رویکرد این وزارتخانه باید باشد.

سرپرست سابق وزارت رفاه گفت: ترویج و توسعه تعاون، پایداری صندوق‌ها، اقدامات مبتنی بر شواهد در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌ روانی لازم است که وفاق و همدلی را هم داشته باشیم.

درج دیدگاه