جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

دهیاری‌ها در تکمیل زنجیره اشتغال روستایی نقش‌آفرین شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: نقش محوری دهیاری‌ها در تکمیل زنجیره اشتغال روستایی غیرقابل کتمان بوده و از این ظرفیت باید به شکل مناسبی بهره گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: نقش محوری دهیاری‌ها در تکمیل زنجیره اشتغال روستایی غیرقابل کتمان بوده و از این ظرفیت باید به شکل مناسبی بهره گرفت.

به گزارش تعاون آنلاین، قاسم رحیمی صبح دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اشتغالزایی در روستاهای بخش مرکزی اردبیل اضافه کرد: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی شرایط بسیار مناسبی را فراهم می‌کند تا عموم روستاییان بتوانند در مسیر اشتغال‌زایی قدم بردارند.

وی به نقش محوری دهیارها در تحقق طرح‌های اشتغال روستایی اشاره کرد و افزود: دهیاران و بخشدارها با مطالعه آیین‌نامه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به دنبال تعریف طرح‌های اشتغالزایی مناسب با شرایط و مزیت‌های روستا باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پ تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی از پتانسیل بسیار مناسبی برای برخورداری از مزیت‌های این طرح برخوردار هستند و دهیاران می‌بایست با آگاه‌سازی روستاییان، زمینه را جهت برخوداری از این تسهیلات با تشکیل شرکت‌های تعاونی فراهم سازند.

وی ادامه داد: در کمیته فنی و کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با پالایش طرح‌ها به دنبال عدم انحراف این تسهیلات از رویکرد اصلی آن هستیم.

رحیمی متذکر شد: در سیاست‌های اشتغالی کشور، روستاییان از اولویت ویژه‌ای برخوردار هستند و اختصاص تسهیلات از صندوق توسعه ملی کشور به موضوع اشتغال روستایی تأیید کننده این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه طبق آیین‌نامه اشتغال پایدار روستایی بانک‌های عامل ملزم به ارائه تسهیلات با کمترین سختگیری در بحث ضمانت هستند، یادآور شد: هشت نوع ضمانت جهت بهرمندی روستاییان از تسهیلات پیش‌بینی شده و سند زمین، سند واحد مسکونی، محل اجرای طرح، سفته، کارت یارانه و سهام عدالت، ماشین آلات منصوبه و پذیرش ضمانت‌نامه صندوق‌های ضمانت از جمله این موارد است.

دبیرکارگروه تخصصی اشتغال استان بیان داشت: وام اشتغال پایدار روستائی و عشایر از طریق بانک‌های عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید پرداخت می‌شود.

وی با بیان این نکته که طرح‌های مورد ارائه برای دریافت تسهیلات باید توجیه مالی برای وام گیرندگان داشته باشد، عنوان کرد: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به صورت یکجا به سرمایه‌گذار پرداخت نخواهد شد و صاحبان طرح‌های اشتغال‌زا نسبت به پیشرفت فیزیکی پروژه از تسهیلات برخوردار می‌شوند.

درج دیدگاه