سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

چند تعاونی فعال در ایران وجود دارد؟

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹۵ هزار تعاونی فعال در ۲۰ حوزه در سطح کشور فعال است. به گزارش تعاون آنلاین، نصرالله بازوند در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه تعاونی‌ها در توسعه و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال مؤثر هستند، اظهار کرد: از […]

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹۵ هزار تعاونی فعال در ۲۰ حوزه در سطح کشور فعال است.

به گزارش تعاون آنلاین، نصرالله بازوند در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه تعاونی‌ها در توسعه و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال مؤثر هستند، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل وزارت تعاون بیش از ۲۲۰ تعاونی در سطح کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: در راستای راهبردهای جدید با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که همه این تعاونی‌ها به‌صورت فعال نیستند.

بازوند اضافه کرد: اگر با تجمیع اموال این افراد تعاونی‌های بزرگ، فراگیر و ملی ایجاد شود در توزیع اقتصاد در بین اقشار جامعه مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: تعاونی‌های فراگیر و توسعه عمران در حال پیگیری هستند و در هر شهر یک تعاونی توسعه عمران و فراملی تشکیل شده است.

این معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری در راستای تسهیلات بحث اشتغال ۷۲۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های اشتغال‌زایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه تعاونی‌ها در اولویت هستند و تسهیلات خوبی به تعاونی‌ها پرداخت خواهد شد.

بازوند در ادامه گفت: حدود سه تا ۳.۵ میلیون بیکار در سطح کشور وجود دارد و هرساله ۱.۵ میلیون نفر به این افراد افزوده می‌شود و حدود ۵۰۰ هزار تا یک‌میلیون نفر سالانه اشتغال ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون ۱۴ میلیون نفر در لیست بیمه تأمین اجتماعی هستند که در پنج‌ساله گذشته این آمار ۱۱ میلیون نفر بود.

درج دیدگاه