جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

یک عضو هیات رئیسه فراکسیون تعاون مجلس: دولت در واگذاری پروژه‌ها نگاه ویژه‌ای به بخش تعاون داشته باشد

یک عضو هیات رئیسه فراکسیون تعاون مجلس تاکید کرد: دولت در ارائه تسهیلات، واگذاری‌ها در اجرای سیاست های اصل ۴۴ و پروژه های عظیم باید نگاه ویژه ای به بخش تعاون کشور داشته باشد. اگر نگاه‌ها از خارج به داخل برگردد تعاونی ها نقش موثرتری در اقتصاد پیدا می کنند. علی رضا سلیمی عضو هیات […]

یک عضو هیات رئیسه فراکسیون تعاون مجلس تاکید کرد: دولت در ارائه تسهیلات، واگذاری‌ها در اجرای سیاست های اصل ۴۴ و پروژه های عظیم باید نگاه ویژه ای به بخش تعاون کشور داشته باشد. اگر نگاه‌ها از خارج به داخل برگردد تعاونی ها نقش موثرتری در اقتصاد پیدا می کنند.
علی رضا سلیمی عضو هیات رئیسه فراکسیون تعاون مجلس در گفت و گو با تعاون آنلاین با تاکیر بر لزوم رشد بخش تعاون در کشور، گفت: در بخش تعاون بسیار عقب هستیم و باید تلاش های جدی صورت بگیرد. به جای استفاده از شرکت های خارجی در پروژه های عظیم باید آنها را به تعاونی ها می دادیم که در این شرایط قطعا شاهد توفیقات بیشتری در این بخش و در اقتصاد کشور بودیم.
وی ادامه داد: متاسفانه تعاونی های کشور اکثرا خدماتی هستند و در تعاونی‌های تولیدی کمتر سرمایه گذاشته ایم. بنابراین به نظر می رسد که باید رویکرد در تعاونی ها تغییر کند و تعاونی ها به سمت تولید و هلدینگ شدن پیش بروند. اگر در حال حاضر هلدینگ های بزرگ تعاونی مخصوصا در حوزه نفت داشتیم که سودآور است و سود آن بالا است؛ نیاز نبود که به خارجی ها التماس کنیم و شاهد تحقیر از سوی آنها باشیم و کار را رها کنند و بروند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: باید تعاونی ها را در بخش های مختلف مخصوصا در بخش تولید فعال کرد. امروز اسم تعاونی در کشور وجود دارد اما تا رسیدن به نقطه ای که قانون اساسی مشخص کرده است که باید حدود ۲۵ درصد اقتصاد در دست تعاونی‌ها باشد؛فاصله زیادی داریم.
سلیمی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در حمایت از کالای ایرانی، گفت:تعاونی ها در بخش تولید بسیار می‌توانند تاثیرگذار باشند و باید به صورت جدی از ظرفیت مغفول تعاونی‌ها برای حمایت از کالای ایرانی استفاده شود. نباید اجازه دهیم که تعاونی‌ها دچار روزمرگی شوند و با چند جلسه سوری دل‌مان را خوش کنیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر تعاونی های سوری زیادی داریم و برخی به اسم تعاونی تسهیلات می گیرند. وزن واقعی تعاونی ها در اقتصاد مقداری که در حال حاضر عنوان می کنند، نیست.
این نماینده مجلس تصریح کرد: تعاونی ها را باید به صورت جدی وارد فعالیت کرد و به آنها بها داد. دولت در ارائه تسهیلات، واگذاری ها در اجرای سیاست های اصل ۴۴ و پروژه های عظیم باید نگاه ویژه ای به بخش تعاون کشور داشته باشد. اگر نگاه‌ها از خارج به داخل برگردد تعاونی ها نقش موثرتری در اقتصاد پیدا می کنند.

درج دیدگاه