جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

یک پنجم اشتغال کشور توسط طرح اشتغال روستایی انجام می شود/ آیا جوانان شاغل می شوند؟

امسال قرار بر این است از محل اعتبارات اشتغال روستایی، ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر شاغل شوند و امیدواریم بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از این اشتغال‌ها مربوط به جوانان باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال قرار بر این است از محل اعتبارات اشتغال روستایی، ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر شاغل شوند.

به گزارش تعاون آنلاین، بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سالانه یک میلیون شغل باید ایجاد شود که بر اساس بررسی ها و اقدامات انجام شده یک پنجم آن از محل اعتبارات اشتغال روستایی ایجاد خواهد شد.

سید حمید کلانتری در پاسخ به این سئوال که آیا باتوجه به میلیون‌ها وجود فارغ‌التحصیل “بیکار” در کشور، دولت برنامه‌ای برای اشتغال آن دارد، اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی، از طرح‌های اشتغال‌زایی جوانان روستایی حمایت و در این راستا، تسهیلات به آنان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره اینکه اکثر جوانان ۲۰ تا ۳۵ ساله به شغل نیاز دارند، افزود: متأسفانه بیشترین آمار بیکاری در این گروه سنی است و قطعاً ایجاد اشتغال برای جوانان در اولویت است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امسال قرار بر این است از محل اعتبارات اشتغال روستایی، ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر شاغل شوند و امیدواریم بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از این اشتغال‌ها مربوط به جوانان باشد.

درج دیدگاه