جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

اشتغال ۸۰ هزار نفری در تعاونی های هرمزگان

تعاونی های برتر استان یعنی تعاونی‌هایی که حداقل ۹۰ امتیاز از مجموع امتیازات شاخص‌های عمومی و اختصاصی را کسب نموده اند و کاندیداهای برتر ملی یعنی تعاونی‌هایی که حداقل ۱۲۰ امتیاز کسب کرده اند به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند.

تعداد شرکت کنندگان سیزدهمین جشنواره ملی تعاونگران برتر از سوی تعاونی های استان هرمزگان ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت .

محمد علی سلیمی ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه احتماعی استان هرمزگان با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: بررسی ها نشان می دهد در استان هرمزگان تعداد ۲۹۷۲ شرکت تعاونی با ۷۹۱۰۸ فرصت شغلی مشغول به فعالیت هستند و از این تعداد شرکت تعاونی، ۵۲۴ شرکت در این رقابت شرکت کردند که نسبت به سال گذشته ۱۴% افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات اجرایی فراوانی برای برگزاری این جشنواره در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: فراخوان تعاونی‌ها جهت ثبت نام در جشنواره اعلام شد و پس از ثبت نام تعاونی‌ها در سامانه جشنواره تعاونی های برتر ، ارزیابی و داوری تعاونی‌های ثبت نام شده توسط کمیته استانی آغاز شد.

وی گفت: بازدید میدانی از تعاونی‌هایی که ۷۵ درصد کل امتیازها را در داوری سایبری کسب نموده اند، صورت گرفت.

تعاونی های برتر استان یعنی تعاونی‌هایی که حداقل ۹۰ امتیاز از مجموع امتیازات شاخص‌های عمومی و اختصاصی را کسب نموده اند و کاندیداهای برتر ملی یعنی تعاونی‌هایی که حداقل ۱۲۰ امتیاز کسب کرده اند به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند.

به گفته وی برگزاری جشنواره تعاونی های برتر استان و تقدیر از تعاونی های منتخب نیز اجرایی شد.

او افزود: یکی از برنامه های سال جاری در هفته تعاون برگزاری نمایشگاه جانبی جشنواره تعاونی های برتر خواهد بود که تعداد ۲۱ شرکت تعاونی در نمایشگاه استانی و ۳ شرکت تعاونی شاخص استان نیز در گرایش‌های دانش بنیان،صنعتی و صنایع دستی نیز در نمایشگاه ملی تعاونی‌های برتر (که در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد گردید) شرکت می نمایند.

او مهمترین خواسته تعاونگران استان هرمزگان را کاهش مراکز تصمیم گیری ادارات ونهادهای دولتی به منظور کاهش بوروکراسی و موازی کاری اداری از یک سو و  افزایش تخفیفات ومعافیتهای مالیاتی شرکتهای تعاونی مرزنشینان اعلام کرد .

به گفته وی بازنگری در قوانین تعاون جهت سهولت در فرایند کسب وکار تعاونیها و  تخصیص تسهیلات کم بهره به تعاونیها لازم است در دستور کار قرار گیرد.

او در تشریح مزیت ها و فرصتهای ویژه استان هرمزگان  نیز تاکید کرد:  دسترسی به دریا و امکان ایجاد مزارع پرورش میگو و انواع آبزیان، وجود جنگلهای حرا در سواحل قشم وجزایر زیبای خلیج فارس و وجود فرودگاههای بین المللی بندرعباس،کیش و قشم و پروازهای منظم داخلی و خارجی از مهمترین مزیت های این استان است.

وی با اشاره به وجود معادن غنی سنگ آهن ، کرومیت ، سنگ گچ ، گفت: وجود اسکله های  شهید رجایی،شهید باهنر  و حمل ونقل دریایی  و دسترس به  آبهای آزاد بین المللی و حضور صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی مانند زری بافی ، گلابتون دوزی ، خوس دوزی، بادله دوزی،دوخت انواع لباسهای محلی نیز مزیت مهم استان تلقی می شود

 

درج دیدگاه