جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

بانک ها در پرداخت تسهیلات طرح های اشتغالزا ضعیف عمل می کنند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال با اعلام این خبر به ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد استان در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی عشایری پرداخت. به گزارش تعاون آنلاین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به مصوبه کارگروه ملی برنامه اشتغال روستایی عشایری […]

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال با اعلام این خبر به ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد استان در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی عشایری پرداخت.

به گزارش تعاون آنلاین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به مصوبه کارگروه ملی برنامه اشتغال روستایی عشایری گفت: با توجه به درخواست دستگاه های اجرایی سقف سرانه اشتغال از مبلغ ۷۵۰میلیون ریال به مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

محمدحسین ریاحی گفت: در بخش اشتغال روستایی شهرستانهای بافق و مهریز عملکرد ۱۰۰درصدی در معرفی متقاضیان طرح ها به بانک های عامل داشته اند و سایر شهرستانها باید تلاش جدی تری داشته باشند.

دبیر کارگروه اشتغال استان ادامه داد: در بخش اشتغال روستایی عشایری تاکنون  ۱۳ کمیته فنی برگزار شده که در این کمیته ها ۱۱۷۵طرح بررسی و از این تعداد ۹۲۷ طرح با مبلغ ۱۸۵۸ میلیارد ریال و با اشتغال ۲۸۵۴ نفر مصوب شد.

این مقام مسئول میزان پرداختی بانک ها در طرح اشتغال روستایی عشایری را تا به امروز ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به محدودیت زمانی تا پایان تیرماه در پرداخت تسهیلات ، بانک های عامل باید سرعت عمل همراه با دقت را در خصوص پرداخت تسهیلات به متقاضیان معرفی شده سرلوحه کار خود قرار دهند.

ریاحی با بیان اینکه بانک ها بایستی نگاه تسهیل گری نسبت به پرداخت تسهیلات طرح های اشتغالزا داشته باشند، افزود: سختگیری بانک ها نسبت به سهم آورده  و وثیقه متقاضیان و ضوابط و قوانین بانکی باعث انصراف متقاضیان از دریافت تسهیلات فراگیر شده و تاکنون ۲۶ متقاضی از دریافت تسهیلات منصرف شده اند.

وی درباره اشتغال فراگیر اظهار کرد: در این بخش ۹ جلسه کمیته فنی برگزار شد که در قالب ۳۸۷طرح بررسی و ۲۰۵ طرح با اشتغال ۳۶۰۱ نفر مصوب شدکه تاکنون مبلغ پرداختی تسهیلات توسط بانک ها مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال می باشد که متاسفانه بانک های عامل در زمینه پرداخت وام ضعیف عمل کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری هدفگذاری اشتغال استان را در سال ۹۷ مطلوب عنوان کرد و گفت: در شرایط امروز، مهمترین وظیفه مدیران افزایش اشتغال و کاهش آمار بیکاران است.

علی زینی وند با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف تعیین شده همه دستگاهها باید بسیج شوند اظهار کرد: وظیفه شرعی و قانونی مدیران حرکت جدی و اساسی در مسیر ایجاد اشتغال است.

زینی وند با تقدیر از برخی شهرستان های استان در جذب اعتبار اشتغال روستایی و عشایری گفت: فرمانداران در جلسات و هماهنگی با کمیته های تخصصی اشتغال، دستگاه های اجرایی و بانک ها وضعیت پیش روی شهرستان ها را به صورت دقیق بررسی و برای جذب سهم واقعی در نظرگرفته شده تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئول پیگیری موضوع اشتغال در شهرستان ها را فرمانداران می دانیم،خاطرنشان کرد: حمایت از طرح های اثرگذار و قوی، فارغ از سهمیه مشخص شده برای هر شهرستان را در دستور کار قرار می دهیم تا طرح هایی که زمینه اجرای آن ها فراهم است هر چه سریع تر  به مسیر اجرا وارد شوند.

وی ادامه داد: باید فعالیت ها در سامانه های کارا ثبت شود و گزارش آن به صورت هفتگی در اختیار دبیرخانه کارگروه و کمیته نظارت قرار گیرد.

زینی وند یکی از مزیت های استان یزد را در کشور، سهم ۵۰ درصدی تولید و  فعالیت در حوزه کاشی و سرامیک دانست و اظهار کرد: باید با نگاه مثبت واحدهای موفقی که قابلیت توسعه و ایجاد شغل را دارند، مورد توجه و حمایت قرار دهیم و به این واحدها نیز وام اشتغال پرداخت شود.

در این جلسه گزارشی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی درباره عملکرد وام پرداختی به متقاضیان و اشتغال ایجاد شده ارائه شد.

درج دیدگاه