شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

ربیعی: لزوم تشکیل اتحادیه بزرگ/ آموزش تولید، اشتغال و حمایت از تولید داخل را تضمین می کند

وزیرتعاون ، کار ورفاه اجتماعی : تشکل‌های صنفی زیربنای شکل‌گیری یک جامعه قدرتمند است

ربیعی : اگر نتوانیم گفت و گوی کارگری کارفرمایی را سامان دهیم به جایی نمی‌رسیم. اگر اتحادیه‌های بزرگ برای گفت و گو درست شود درکشور تفاهم ملی برای تولید کالای ایرانی نیز شکل می‌گیرد.

 

وزیرتعاون ، کار ورفاه اجتماعی از افزایش تعداد تشکل ها در در دولت تدبیر و امید خبرداد و گفت : تشکل‌های صنفی زیربنای شکل‌گیری یک جامعه قدرتمند است و باید از ظرفیت آنها استفاده کرد .

به گزارش تعاون‌آنلاین، علی ربیعی در حاشیه دیدار نوروزی  با هیات مدیره کانون عالی کارفرمایی و اعضای هیات مدیره سندیکای شرکتهای ساختمانی ایران افزود :  در مدت اخیر به کانون نویسندگان، داستان‌نویسان، فیلم‌سازان و…. در قالب نهادها و کانون‌ها مجوز داده‌ شد.

وی افزود:  اصل اول محور شدن کانون در استانها است و باید اتاق اصناف دعوت شوند  و درباره آموزش در محیط واقعی کار در استانها تسهیل‌سازی کنیم . تجربه نشان داده است ۷۰درصد افرادی که برای آموزش می‌روند در کارگاه‌ها می مانند.

ربیعی اضافه کرد : اگر نتوانیم گفت و گوی کارگری کارفرمایی را سامان دهیم به جایی نمی‌رسیم. اگر اتحادیه‌های بزرگ برای  گفت و گو  درست شود درکشور تفاهم ملی  برای تولید کالای ایرانی نیز شکل می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر سه جانبه گرایی تاکید کرد و گفت : باید سه جانبه هایی پیرامون مهارت، امنیت شغلی و سرمایه  نیز پایه گذاری کرد .

در این نشست حاضران ضمن بیان دیدگاه ها و مسائل خود  در زمینه حمایت از کالای ایرانی به عنوان  موضوع اصلی نشست ، موانع موجود دراین مسیر را برشمردند و بر  اشتغال‌زایی، آموزش و حمایت از صدور خدمات فنی ، مهندسی و تسهیل فضای کسب و کار تاکید کردند .

موضوعات  مربوط به کارفرمایان و پیمانکاران نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که ربیعی درباره تک تک موارد با حاضران گفت و گو کرد .

درج دیدگاه