جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

کارورزان هم کار یاد می گیرند هم حقوق/ آنچه متقاضیان ایجاد شغل باید بدانند

آنچه باید متقاضیان ایجاد شغل در مناطق روستایی بدانند

افرادی که متقاضی ایجاد شغل در مناطق روستایی هستند طرح خود را به دبیرخانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کنند.

افرادی که متقاضی ایجاد شغل در مناطق روستایی هستند طرح خود را به دبیرخانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کنند. ازسه هزار و ۹۱۵ سهمیه اختصاصی برای جذب فارغ التخصیلان دانشگاهی در استان هرمزگان ۲۰ درصد جذب واحد‌های پذیرنده و کارگاه‌های اقتصادی شدند.

به گزارش تعاون آنلاین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با تاکید بر مزایای این طرح برای متقاضیان دانشگاهی جویای کار و واحد‌های پذیرنده گفت: بنگاه‌های اقتصادی به مدت ۶ ماه کارورزان را آموزش می‌دهند و دولت در این مدت فرد مهارت آموز را بیمه می‌کند.

محمدعلی سلیمی افزود: بنگاه اقتصادی پس از دوره مهارت آموزی در صورت جذب کارورز تا دوسال از مالیالت معاف است و در این مدت فرد کارورز هم مبلغ ۳۱۰ هزار تومان حق الزحمه می‌گیرد.

مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای دو طرح اشتغال فراگیر شهری و اشتغال روستایی و عشایر استان جذب شده است.

سلیمی ادامه داد: ۳۵۲ میلیارد تومان از این اعتبارت برای ایجاد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی شهری و مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای اشتغال در بخش‌های صنعتی، خدمات و کشاورزی روستا‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این تسهیلات در مناطق روستایی مرزی با بهره ۴ درصد و مناطق دیگر روستایی با سود ۶ درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: افرادی که متقاضی ایجاد شغل در مناطق روستایی هستند طرح خود را به دبیرخانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کنند. بانک‌ها هم موظف شده اند تا دو هفته نسبت به پرداخت تسهیلات برای طرح‌های مصوب کارگروه اقدام کنند.

همچنین استاندار هرمزگان نیز تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال باید طرح اولیه را برای جذب اعتبارات اشتغال پایدار و و فراگیر مصوب کنند.

فریدون همتی افزود: همه فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی و شیلات در استان برای پرورش دام زنده و شتر تسهیلات صفر درصد دریافت می‌کنند. سقف پرداخت بسته به توجیه فنی و اعتباری طرح است.

درج دیدگاه