شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

تعداد مدارس تعاونی بیشتر می‌شود/ ویژگی های مدرسه های تعاونی را بخوانید

مجوز تعاونی کلانتری اصناف

در مدارس تعاونی همه اعضا در این فعالیت‌ها مشترک هستند. به طوری که تمام کارکنان کادر آموزشی معلمان به عنوان مالک مدرسه درصدد افزایش کارایی و بهره‌وری آموزشی خواهند بود. همچنین یکی از ویژگی‌های مدارس تعاونی استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان در برنامه‌ها، همایش‌ها و اقدامات آموزشی مدارس است.

معاون وزیر تعاون با اعلام این خبر که در آینده تعاونی‌ها صاحب مدارس و مراکز آموزشی بیشتری خواهند شد که دانش‌آموزان و کادر آموزشی را در فعالیت‌ها شریک خواهند کرد، گفت: معتقدم که تفکر تعاونی و ایجاد شبکه هماهنگ برای فعالیت‌های آموزشی باید از طریق مدارس تعاونی توسعه و گسترش پیدا کنند و قطعاً این موضوع به پیشرفت اندیشه تعاون کمک خواهد کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری در دومین همایش مدرسه تعاونی، توسعه اشتغال پایدار با اشاره به اینکه تعاونی‌ها کار جمعی و گروهی را توسعه داده و تقویت می‌کنند، اظهار داشت: اگر تعاونی‌ها با اندیشه خیر و نیک‌اندیشی برای استفاده از توانمندی‌های اعضا حرکت کنند توفیقات بیشتری در زمینه فعالیت‌های خود به دست خواهند آورد. یکی از ویژگی‌های انسان انجام کار جمعی و اجتماعی بودن آن است که هر چقدر کارگروهی توسعه یابد قطعاً از ظرفیت‌های جامعه بیش از پیش استفاده خواهد کرد.

معاون وزیر تعاون در ادامه با اشاره به تفاوت مراکز آموزش غیردولتی و تعاونی خاطرنشان کرد: در مدارس تعاونی همه اعضا در این فعالیت‌ها مشترک هستند. به طوری که تمام کارکنان کادر آموزشی معلمان به عنوان مالک مدرسه درصدد افزایش کارایی و بهره‌وری آموزشی خواهند بود. همچنین یکی از ویژگی‌های مدارس تعاونی استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان در برنامه‌ها، همایش‌ها و اقدامات  آموزشی مدارس است.

وی با اشاره به اینکه تمام اعضای مدارس تعاونی مسئول اقدامات و فعالیت‌های خودشان هستند و اگر در کنار سایر مدارس، مدارس تعاونی گسترش پیدا کنند آموزش‌ها به شکلی هدفمند و دقیق اجرا خواهند شد، افزود: هدف ایجاد مدارس تعاونی کار جمعی فرهنگی و اجتماعی است که در نهایت یک حرکت اجتماعی متناسب با نیازهای روز آموزشی پدید می‌آید در این باره می‌توان امیدوار بود که این تعاونی‌های آموزشی در مناطق محروم نیز ایجاد شوند و اکنون این اتفاق رخ داده است.

درج دیدگاه