شنبه, اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳

آخرین وضعیت صدور مجوز مشاغل خانگی در یزد

از ابتدای سال ۹۳ تاکنون تعداد ۷۱ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در استان یزد صادر شده است که از این تعداد ۴۱ مجوز در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۲۶ مجوز در حوزه جهاد کشاورزی، یک مجوز در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یک مجوز در حوزه کاری فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

از ابتدای سال ۹۳ تاکنون تعداد ۷۱ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در استان یزد صادر شده است که از این تعداد ۴۱ مجوز در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۲۶ مجوز در حوزه جهاد کشاورزی، یک مجوز در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یک مجوز در حوزه کاری فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

به گزارش تعاون انلاین، محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست دستگاه های مجری طرح های پشتیبان مشاغل خانگی گفت: منابع اختصاص پیدا کرده به مشاغل خانگی بسیار اندک است؛ در سال جهش تولید عزم جدی، ملی و استانی در این زمینه باید وجود داشته باشد تا این مشاغل را توسعه دهیم.

ایجاد ۳۵ هزار شغل با مشاغل خانگی در سال گذشته

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی باید به عنوان فرهنگ کسب و کار در جامعه رونق پیدا کند، خاطرنشان کرد:  امیدوارم در سال جاری باهمدلی و وفاقی که وجود دارد توسعه این گونه رشته ها در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اتصال تولیدات و محصولات مشاغل خانگی به بازار فروش و تامین مواد اولیه این نوع کسب و کارها را حائز اهمیت برشمرد و افزود: چند سالی که طرح های پشتیان مشاغل خانگی به عنوان یک فرصت مطرح شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون تعداد ۷۱ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در استان یزد صادر شده است که از این تعداد ۴۱ مجوز در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۲۶ مجوز در حوزه جهاد کشاورزی، یک مجوز در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یک مجوز در حوزه کاری فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

ریاحی افزود: از ۵۲ طرح معرفی شده به بانک های عامل، تعداد ۳۸ پشتیبان مشاغل خانگی موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۲۰۳۰ میلیون ریال  شده اند و زمینه ایجاد اشتغال ۲۲۲ را فراهم نموده اند که از این تعداد اداره کل صنعت،معدن و تجارت، ۲۹ طرح تسهیلاتی به مبلغ ۲۶۱۳۰ میلیون ریال دریافت کرده اند که منجر به ایجاد اشتغال۱۷۴ نفر شده است.

وی ادامه داد: ۷ طرح تسهیلاتی به مبلغ ۳۹۰۰ میلیون ریال در حوزه جهادکشاورزی دریافت کرده و منجر به اشتغال ۳۶ نفر شده اند. همچنین در حوزه صنایع دستی نیز یک طرح تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد ریال دریافت نموده و شش فرصت شغلی را ایجاد نموده است.

وی در پایان با بیان اینکه در سال۹۸ دبیرخانه کارگروه اشتغال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان واگذار شده است خواستار جمع بندی گزارش های مربوط به این حوزه توسط آن دستگاه و ارائه آن به دستگاه های ذیربط شد.

لازم به ذکر است در این نشست آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مورد نحوه ثبت نام و صدور مجوز پشتیبان مشاغل خانگی به ارائه مطالبی پرداخت.

وی در ادامه نیز شیوه نظارت برمشاغل خانگی به استناد دستورالعمل اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را تشریح و بیان کرد: نظارت بر طرح های مشاغل خانگی در سه مقطع قبل ، حین و بعد از پرداخت تسهیلات توسط دستگاه های اجرایی باید صورت گیرد.

درج دیدگاه