شنبه, اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در اولین جلسه گروه کاری اشتغال استان گفت: علی رغم افزایش نرخ مشارکت، نرخ بیکاری نسبت به سال قبل گذشته ۹ دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در اولین جلسه گروه کاری اشتغال استان گفت: علی رغم افزایش نرخ مشارکت، نرخ بیکاری نسبت به سال قبل گذشته ۹ دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد .

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در اولین جلسه گروه کاری اشتغال استان در سال جاری با اشاره به اینکه بر اساس نتایج طرح آمار گیری نیروی کار، مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در زمستان ۱۳۹۸، ۹/۳ درصدومیانگین چهار فصل سال گذشته،۷/۴ درصد اعلام گردیده است، افزود: علیرغم افزایش نرخ مشارکت، نرخ بیکاری نسبت به سال قبل گذشته ۹ دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد و بر این اساس پس از استان خراسان جنوبی درجایگاه دوم قرار دارد ضمن اینکه در سال ۱۳۹۸ مشارکت اقتصادی با ۸ دهم درصد افزایش به ۴۵/۵ درصد رسیده است.

 تحقق ۱۱۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در همدان

احمد توصیفیان درخصوص طرح تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: سهم استان از چهار مرحله تخصیصی جمعا مبلغ ۳۶۹۰ میلیارد ریال است. (بانک کشاورزی ۱۶۵۳ میلیارد ریال، توسعه تعاون ۶۷۹ میلیاردریال به پست بانک ۶۴۱ میلیارد ریال و صندوق کار آفرینی امید ۷۱۷ میلیارد ریال) و عملکرد استان در جذب تسهیلات را ۴۰۴۸ میلیارد ریال معادل ۱۱ درصد با اشتغال پیش بینی ۶۵۷۷ نفر اعلام و تحقق این سهم را ناشی از تعامل و همکاری خوب بانک ها، دستگاه‌های اجرایی با کمیته‌های فنی استانی و شهرستانی و حمایت استانداری و فرمانداری‌ها دانست.

در ادامه جلسه ظاهر پور مجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه اشتغال روستایی در استان همدان پرداخت شده است، گفت: میانگین نرخ بیکاری استان همدان در چهار فصل سال گذشته ۷.۴ درصد بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ مشارکت توانسته‌ایم نرخ کاهش بیکاری در استان را در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ تا ۰.۹ درصد کاهش دهیم.

پورمجاهد با اظهار این که عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان همدان در پرداخت تسهیلات، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوب بوده است، گفت: طبق برنامه راهبردی توسعه استان، پیش‌بینی شده ۶۰ هزار شغل در استان همدان ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار کرد: با توجه به تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی، پیش‌بینی شده ۶ هزار و ۵۷۷ شغل ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در پرداخت تسهیلات روستایی به تفکیک دستگاه‌های اجرایی و شهرستان از استان‌های پیشرو است، گفت: میزان ایجاد اشتغال توسط سایر دستگاه‌های اجرایی به غیر از مسکن در سال ۹۸ که بخش‌های مختلف اقتصادی را نیز در بر می‌گیرد، ۲۰ هزار و ۷۵۳ نفر بوده است.

پورمجاهد تصریح کرد: برای ایجاد ۶۰ هزار شغل در استان همدان، ۶۳ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری لازم است وبرای تحقق اشتغال ایجادی ۶۳ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

درج دیدگاه