شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

آغاز فصل نوین فعالیت تعاونی کارکنان شهرداری تهران

تعاون آنلاین – جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت تعاونی شهریار در محل سالن کنفرانس شهرداری تهران برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت تعاونی شهریار با حضور هادی ایازی، مشاور عالی شهردار تهران و عضو جدید هیئت مدیره تعاونی شهریار ،  گودرزی، معاون مالی و اقتصاد شهری، پورزرندی ریاست سابق هیئت مدیره تعاونی شهریار و مدیرعامل بانک شهر ،مهندس شریفی ،مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران  و تنی چند از مدیران شهرداری و با حضور کلیه مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکتهای تابعه در محل سالن کنفرانس شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش تعاون آنلاین، در ابتدای این مراسم مشاور عالی شهردار تهران گفت: ترکیب هیات مدیره شرکت تعاونی شهریار براساس نظر مجمع  عمومی تغییر کرد.

سید محمد هادی ایازی با بیان اینکه استفاده از نیروی جوانی و تجربه پیشکسوتان یکی از تاکیداتی بود که در سال های گذشته به عنوان شاکله اصلی مدیریت بر شرکت تعاونی شهریار بارها به آن تاکید شده بود که خوشبختانه در این دوره به ثمر نشست.وی با اشاره به اینکه نخستین دلیل موفقیت شرکت تعاونی شهریار در حوزه رقابت های اقتصادی ایجاد ارتباط موثر با بدنه مدیریت شهری است، ادامه داد: این ارتباط باعث خواهد شد تا از امکانات این مجموعه حداکثر استفاده را کنند که در طول این مدت نیز مدیران پیشین این مجموعه تلاش های زیادی را برای ایجاد این ارتباط موثر انجام داده اند و امیدواریم در دوره مدیریت جدید تعاونی شهریار نیز این اتفاق روی دهد.

مشاور عالی شهردار تهران بیان کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد؛ این است که در توسعه ساختار سازمانی باید انقباضی برخورد کرد. این مساله را نباید فراموش کرد که این مجموعه برای  کارکنان شهرداری فعالیت های اقتصادی و درآمدزایی خود را انجام می دهد و هر چقدر در این مجموعه کاهش هزینه داشته باشیم، به همان اندازه نیز بهتر عمل می کنیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر سازمان را محدود و چابک کنیم؛ به همان انداره می توان تاثیرگذار بود؛ یادآور شد: نکته سومی که باید در دوره جدید مدیریتی شرکت تعاونی شهریار به آن توجه شود؛ انتقال اقدامات و تلاش هایی که در دوره گذشته انجام شده؛ به مدیریت جدید تا از نتایج حاصله از این پیگیری ها بتوان استفاده بهینه و بیشتری کرد.

ایازی با اشاره به رزومه کاری و تجریبات علمی و عملی دکتر افقهی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت تعاونی شهریار تاکید کرد: مدیرعامل جدید شرکت تعاونی شهریار تجربه بسیار مناسبی داشته و اقدامات اثربخشی در حوزه های مدیریتی انجام داده اند که با توجه به توانایی بالا؛ ایشان به اتفاق آراء هیات مدیره به این سمت منصوب شدند.

در ادامه این مراسم نیز مدیرعامل سابق شرکت تعاونی شهریار با تشکر از تمامی تلاش ها و زحماتی که کارکنان این مجموعه به ویژه مدیران عامل شرکت های اقماری کشیده اند؛ گفت: اعتقاد دارم که در آغاز دور جدید مدیریتی باید به این مساله فکر کنیم که چه کارهایی می توانیم انجام دهیم .وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی بدهی سنگین و در مقابل مطالبات سنگینی از مجموعه مدیریت شهری دارد؛ بیان کرد:اعتقاد دارم که باید از مدیرعامل جدید تعاونی شهریار حمایت شود تا بتواند مطالبات سنگینی که شرکت از مجموعه شهرداری دارد را وصول کند.

عکس 1

مدیر عامل سابق تعاونی شهریار در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضعیت شرکت عرف ایران تاکید کرد: باید تلاش شود تا مشکلاتی که بر سر راه این شرکت قرار دارد؛ به زودی رفع شود.

داوود تاجران  نیز در ادامه این مراسم گفت: مرور چرایی تشکیل تعاونی شهریار کمک می کند تا فلسفه وجودی این تعاونی مشخص شود. با توجه به تدبیر هوشمندانه شهرداری تهران در تشکیل این شرکت تعاونی سه محور اصلی به نظر می رسد که دلیل اصلی تشکیل این مجموعه بود.

بابک افقهی افزود: اولین دلیل اصلی تشکیل این مجموعه خلق ثروت برای کارکنان شهرداری بود. در واقع این شرکت کمک می کند تا فعالیت های اقتصادی این مجموعه منافع اقتصادی برای کارکنان و خانواده محترم شهرداری تهران به همراه داشته باشد.  دومین هدف ایجاد یک امنیت فکری برای کارکنان شهرداری است. همانطور که می دانید اغلب کارکنان نهادهای مختلف بعد از دوره خدمت خود، زمینه ای از مجموعه ای از خدمات بعد از دوران بازنشستگی برای آنها وجود دارد. شاید این نوع زمینه های خدمت برای کارکنان شهرداری وجود ندارد چون نهاد متناظری غیراز شهرداری برای جذب خدمات کارکنان شهرداری وجود ندارد.اما بستر تعاونی به صورت هوشمندانه می تواند، این بستر کاری را برای کارکنان شهرداری برای دوران پس از خدمت ایجاد نماید واستفاده از تجربیات مدیران بازنشسته ای که تجربه زیادی در حوزه های مختلف مدیریت شهری دارند در شرکت های اقماری تعاونی شهریار، بستر خوبی برای انتقال این تجربه های گرانقدر ایجادنماید.

به گفته وی سومین عامل مهم در شکل گیری شالوده شرکت تعاونی شهریار؛ انتقال دانش فنی شهرداری تهران به سایر شهرها  کلانشهرهای کشور بود. یکی از بسترهایی که می توان این تجربیات را به شهرهای دیگر منتقل کند؛ شرکت تعاونی شهریار است که خود در قالب یک شهرداری خصوصی محسوب می شود.

افقهی با مرور دو دوره فعالیت هیات مدیره و مدیران عامل تعاونی شهریار  ادامه داد: مرور دو دوره فعالیت این شرکت نشان می دهد، دور اول زحماتی که هیات مدیره اول ومدیرعامل ان انجام دادند بیشتربر روی ساختار سازی در این مجموعه متمرکز بود و در دور دوم نیز استفاده از پتانسیل ها مد نظر قرار گرفت. اما با وجود تمامی این تلااش ها،گروه شرکتهای تعاونی شهریار با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارند و باید توان شهریار را برای رسیدن به افق چشم انداز این شرکت ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: برای ارتقای توان این مجموعه نیاز است تا  شهرداری تهران نیز در این زمینه کمک کند. شهرداری این مجموعه را باید از آن خود بداند و هر گونه موفقیتی که در تعاونی شهریار به دست آید نفع آن به حدود ۷۰هزارسهامدار و خانواده های محترمشان که از کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران هستند؛ می رسد.

افقهی،مدیرعامل جدید تعاونی شهریار با اشاره به دوره های فعالیتی خود در خارج از مجموعه شهرداری بیان کرد: در دستگاه های دولتی وزرا و سازمان های مختلف،  از ظرفیتهای قانونی و مشروع بخش تعاون انتفاع فراوانی می برند و برای کمک به تعاونیهای کارکنان خود از همه ظرفیتهای قانونی استفاده می کنند.مثلا سازمان ها می توانند برابر قانون، حتی از محل واگذاری اموال عمومی به تعاونی ها و یا اولویت دهی انجام پروژه ها به شرکتهای تعاونی برای خلق ثروت مشروع کارکنان خود بهره مند شوند. لذا پیشنهاد بنده همچنان توجه بیشتر به بسترمتعالی تعاونیهاست که باید در مجموعه شهرداری تهران نیز این فرصت را به مجموعه تعاونی شهریار بدهند تا این شرکت به ذینفعی کارکنان خدوم خود، به خلق ثروت برسد.

در پایان این جلسه از اعضای سابق هیات مدیره شرکت تعاونی شهریار با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

درج دیدگاه