یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

افزایش مشارکت مردم در تعاونیها مهمترین هدف بخش تعاونی است

با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، طرحهای دردست اجرای بخش تعاون با قابلیت بهینه سازی و استفاده از امکانات حاضر مد نظر است تا بتوان بیشترین رضایتمندی را برای افراد جامعه حاصل نمود

سرپرست دفتر تعاونیهای توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان این مطلب که افزایش مشارکت مردم در تعاونیها مهمترین هدف بخش تعاونی است اعلام کرد: برنامه ویژه ای برای افزایش درصد مشارکت مردم در تعاونیها تدوین شده است و به زودی اعلام خواهد شد.

موسی نجفی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهار تن از پاسداران انقلاب اسلامی ایران به تعاون آنلاین گفت: هدف از تاسیس و فعالیت تعاونیهای توزیعی رفع نیازمندیهای معیشتی افراد است که این امر مرتبط با شغل افراد و آحاد جامعه است. شرکتهای تعاونیهای توزیعی به چهار رشته فعالیت اصلی، مسکن(مسکن متعارف و مهر) ، اعتبار، مصرف و تامین نیاز مشاغل تقسیم می گردند.

نجفی سرپرست دفتر تعاونی‌های توزیعی شد

نجفی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در جهت گسترش بخش تعاونی اعلام کرد: چشم انداز سهم تعاون از اقتصاد ملی طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می بایست به ۵۲ درصد برسد و به منظور افزایش مشارکت این بخش، برنامه های ویژه ای تهیه گردیده است که پس از اجرا امیدواریم شاهد این موضوع باشیم.

وی ادامه داد: ما در صدد هستیم تا با بهره گیری از مدیریت به روز و باتوجه به تغییر در نوع نیازمندیهای مردم کارکرد این تعاونیها را با توجه به سلایق به روز نماییم. لذا در همین زمینه برنامه هایی جهت تغییر در نوع کارکرد و بازدهی تعاونیهای مصرف از طریق استفاده از کارتهای اعتباری در تعاونیهای مصرف و زنجیره سازی آنها در دست اقدام قرار دارد.

سرپرست دفترتعاونیهای توزیعی افزود: در بخش تعاون، تأمین کالا و رفع سایر نیازمندیهای روستاییان، عشایر،کارگران و کارمندان از طریق اخذ سهمیۀ کالای مصرفی، حمایتهای دولتی، بانکهای عامل و سایر حمایتهای مربوط به امور تهیه و توزیع حائز اهمیت است. همچنین در بخش مسکن ، با مشارکت وزارت راه و شهرسازی طرح مسکن محله در دست پیگیری است و در نهایت به منظور بازداری از کاهش جمعیت در روستاها ، شناسایی و توانمندسازی دهستانهای مورد هدف، طرح توانمندسازی با هدف پیشگیری از مهاجرت های بی رویه و دسته جمعی در دستور کار معاونت امور تعاون قرار دارد. لذا این دفتر در نظر دارد تا با اجرای طرح تعاونیهای تسهیل گر و ایجاد بنگاه های اقتصادی جدید مهاجرت معکوس را در آن مناطق عملی نماید.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، طرحهای دردست اجرای بخش تعاون با قابلیت بهینه سازی و استفاده از امکانات حاضر مد نظر است تا بتوان بیشترین رضایتمندی را برای افراد جامعه حاصل نمود.

نجفی در انتها اضافه کرد: با عنایت به برنامه ریزی و طرح ارتقا جایگاه بخش تعاون، امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شرایط مناسب تری جهت فعالیت تعاونگران و تشکیل شرکتهای تعاونی جدید فراهم کنیم.

درج دیدگاه