شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در روستاهای سیستان و بلوچستان

اشتغال قزوین بیکاری کشاورزی فناوری اطلاعات صنعت

از ابتدای امسال تاکنون نیز ۳۷ تعاونی جدید با اشتغال‌زایی ۷۷۸ نفر در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای شروع طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از سال گذشته تاکنون تسهیلات اشتغال روستایی به هفت هزار و ۸۵۹ طرح اشتغال در استان پرداخت شده که برای ۱۲ هزار و ۴۴۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

۱۹ صندوق خرد روستایی در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

به گزارش تعاون‌آنلاین؛ مهرداد جهاندیده اظهار داشت: برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه از روستاها، کمک به اقتصاد کشور و خانواده طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به اجرا در آمده است.

وی افزود: در این راستا ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای سیستان و بلوچستان درنظر گرفته شد که از این میزان تاکنون ۵۰۹ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است و روند تخصیص همچنان ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: چهار بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان هستند.

وی با بیان اینکه هدف از پرداخت این تسهیلات پول پاشی نیست، تصریح کرد: این تسهیلات در هر روستا با توجه به مزیت‌های نسبی موجود به متقاضیان پرداخت می‌شود.

جهاندیده ادامه داد: در زمینه نظارت بر پرداخت این تسهیلات نیز با وجود پراکندگی روستاها و وسعت استان رتبه سوم طرح‌های نظارت شده در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به حوزه روابط کار اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان شکایات ثبت شده ۲۰ درصد کاهش یافته است.

جهاندیده خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده در زمینه رفع مشکلات واحدهای کارگری و تولیدی موجب شد تا در پنج ماهه سالجاری از ریزش هزار فرصت شغلی در استان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ تعاون از سنت های قدیمی ایرانیان است، گفت: ۲ هزار و ۲۶۰ تعاونی فعال با عضویت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در بخش‌های خدماتی، کشاورزی و صنعتی فعالیت می‌کنند.

 

درج دیدگاه