جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

بررسی راهکار‌های رونق‌ تولید در کمیسیون‌های مختلف مجلس

راهکار‌های رونق تولید با حضور رئیس مجلس و وزرای اقتصاد، صنعت، تعاون و رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود

راهکار‌های رونق تولید با حضور رئیس مجلس و وزرای اقتصاد، صنعت، تعاون و رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود
به گزارش تعاون آنلاین، کمیسیون های مختلف مجلس در روزهای یکشنبه و دوشنبه مسائل مختلف کشور از جمله وقوع سیلاب های اخیر را با حضور مسئولان دستگاه های ذیربط بررسی می کنند.

راهکارهای رونق تولید در سال ۹۸ با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی و نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بررسی می شود.

بر این اساس؛ راهکارهای رونق تولید با حضور رئیس مجلس و وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس جهاد دانشگاهی، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و اتاقهای ایران، تعاون و اصناف در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

همچنین روز دوشنبه نشست مشترک کمیسیون های ویژه حمایت از تولید ملی و صنایع و معادن به منظور بررسی راهکارهای رونق تولید در سال ۹۸ با حضور رئیس مجلس و وزاری اقتصاد و دارایی، صنعت معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس جهاد دانشگاهی، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و اتاقهای ایران، تعاون و اصناف برگزار می شود.

به علاوه کمیسیون اقتصادی در جلسه ای دیگر با وزیر اقتصاد و دارایی نیز آخرین وضعیت اقتصادی کشور را بررسی می کند.

پیامدها و خسارات سیلاب های اخیر به بخش کشاورزی و راهکارهای جبران و کاهش تبعات منفی آن با حضور وزیر جهادکشاورزی، رئیس سازمان مدیریت بحران، سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه و در جلسه ای دیگر با حضور وزیر نیرو، رئیس سازمان هواشناسی در کمیسیون کشاورزی نقد و بررسی می شود.

کمیسیون انرژی عملکرد وزارتخانه های نفت و نیرو در سیلاب های اخیر و تبعات و آسیب های ناشی از سیلاب ها بر زیرساخت های صنعت نفت و آب و برق کشور را بررسی می کند و اعضای کمیسیون عمران هم در نشستی با وزیر نیرو و معاونانش علل وقوع و توسعه خسارات و چگونگی مدیریت بحران در سیل اخیر را به بحث و گفتگو می گذارند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز علاوه بر بررسی طرح دوفوریتی تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر امریکا پیش نویس طرح های مقابله با اقدامات خصمانه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را با حضور مسئولان ذیربط تهیه و تدوین خواهد کرد.

کمیسیون صنایع و معادن هم گزارش مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین اقدامات صورت گرفته طی شش ماه آخر سال ۹۷ پیرامون پیاده سازی دولت الکترونیک را استماع می کند.

همچنین وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، به منظور دیدار نوروزی و ارائه گزارش عملکرد سال ۹۷ و برنامه‌ های سال ۹۸ میهمان کمیسیون های آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان خواهند بود و وزاری آموزش و پرورش، صنعت معدن و تجارت و دادگستری هم به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان به کمیسیون های آموزش، صنایع و معادن و حقوقی و قضایی خانه ملت می روند.