پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

اجرای طرح هر روستا یک تعاونی در آذربایجان غربی

طرح روستا تعاون به منظور ایجاد اشتغال در بین جوانان روستایی و تثبیت حضور مردم در روستاها طراحی شده است و می تواند زمینه رونق مناطق روستایی را نیز فراهم کند.

معاون امور تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: طرح هر روستا یک تعاونی در سال جاری در استان به اجرا در می آید و در قالب آن به شرکت های تعاونی ایجاد شده در روستاها، تسهیلات با نرخ بهره بسیار پایین پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا احمد دهقان امروز در جمع مدیران تعاونی های روستایی چالدران، افزود: در قالب این طرح میزان بهره تسهیلات پرداختی در روستاهای مرزی، صفر درصد و در دیگر روستاها ۶ درصد اعلام شده است.

وی اضافه کرد: این طرح به منظور ایجاد اشتغال در بین جوانان روستایی و تثبیت حضور مردم در روستاها طراحی شده است و می تواند زمینه رونق مناطق روستایی را نیز فراهم کند.

وی اظهار کرد: طرح هر روستا یک تعاونی در روستاهای ۵۰ خانوار و بیشتر و دارای طرح هادی به اجرا در می آید.

معاون امور تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: تسهیلات برای تشکیل شرکت های تعاونی با عاملیت بانک های کشاورزی، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون پرداخت می شود.

دهقان از فعالیت ۶۲ تعاونی روستایی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در قالب این طرح، شرکت های تعاونی تشکیل شده در گذشته نیز مورد حمایت قرار می گیرد.

گفتنی است در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا در آذربایجان غربی وجود دارد که حدود یکهزار و ۵۰۰ روستا بالای ۵۰ خانوار است.

درج دیدگاه