جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

برقراری مقرری آسیب دیدگان/یک روز حقوق کارکنان وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی به زلزله زدگان اهدا شد 

اخرین پیگیری ها حکایت از پیگیری ها برای برقراری مقرری آسیب دیدگان از زلزله دارد . به گزارش تعاون آنلاین، جمشید نقی زاده ، معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرده است برقراری بیمه بیکاری کارگرانی که واحدهایشان تخریب شده است ، در دستور کار قرار دارد . نقی زاده که برای […]

اخرین پیگیری ها حکایت از پیگیری ها برای برقراری مقرری آسیب دیدگان از زلزله دارد .

به گزارش تعاون آنلاین، جمشید نقی زاده ، معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرده است برقراری بیمه بیکاری کارگرانی که واحدهایشان تخریب شده است ، در دستور کار قرار دارد . نقی زاده که برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان به استان کرمانشاه سفر کرده است، ادامه داد: تمام بیمارستان ها و کلینیک های مدیریت درمان اجتماعی موظف به اسکان همراهان مصدومان هستند.

وی افزود: بانک های رفاه، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید و همچنین اتاق تعاون و شرکای اجتماعی وزارتخانه موظفند تعداد زیادی پتو و مواد غذایی به مناطق زلزله زده ارسال کنند.

صندوق بازنشستگی کشوری نیز موظف شد در اسرع وقت به امور بازماندگان رسیدگی کند؛ ضمن اینکه به صورت خودجوش تمام کارمندان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حقوق یک روزشان را برای کمک به مناطق زلزله زده اختصاص دادند.

اداره کل فنی وحرفه ای نیز موظف به استقرار صدها چادر صحرایی با توجه به امکانات موجود و نیز توزیع اقلام خوراکی شد.

بهزیستی نیز مسئول اعزام اکیپی از روان شناسان و مددکاران برای رسیدگی به امور آسیب دیدگان و نیز پیگیری برپایی چادر و توزیع مواد غذایی شد.

به گفته تقی زاده، مجموعه های ورزشی کارگران باید برای اسکان آسیب دیدگان اختصاص داده شود ضمن اینکه برقراری مقرری بیمه بیکاری کارگرانی که واحدهایشان تخریب شده است باید در اولویت کاری قرار گیرد.

زلزله ۷.۳ ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۴۰۰ کشته و بیش از هفت هزار مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرد است.در جریان این زلزله ۱۲ هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شده و بیش از ۱۵هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.

براساس آخرین خبرهای منتشر شده، تعداد کشته های زلزله در کرمانشاه تاکنون به ۴۳۰ نفر رسیده و آمار زخمی ها نیز ۷۴۶۰ نفر است.

 

درج دیدگاه