جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

برنامه سازمان تعاون روستایی برای توزیع کالای اساسی

سازمان تعاون روستایی سروآباد پیشتر بیش از ۱۳ تن اقلام و کالاهای اساسی شامل برنج، گوشت و شکر را در این شهرستان با قیمت مصوب توزیع کرده بود.
توزیع اقلام به نرخ دولتی یکی از برنامه های مهم دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی است که هم اکنون بیش از ۲۵ کالا در کشور شامل این برنامه قرار دارد.

رئیس تعاون روستایی سروآباد گفت: این اداره۱۷ تن کالای اساسی شامل برنج، گوشت قرمز و مرغ با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، احسان غلامی اظهار داشت: این کالاها به منظور تنظیم بازار، ایجاد تعادل در قیمت ها و کمک به خانوارهای کم درآمد توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در دستور کار سازمان تعاون روستایی قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا تعاون روستایی شهرستان، ۱۵ تن برنج تایلندی، یک تن مرغ منجمد و یک تن گوشت قرمز وارداتی را با قیمت مصوب دولتی در سطح این شهرستان توزیع کرده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی شهرستان سروآباد یادآور شد: برنج توزیع شده در یک ماه گذشته از ۲ نوع بوده که بخشی از قرار هر کیلوگرم ۶۱ هزار ریال و بخشی نیز از قرار هر کیلوگرم ۴۷ هزار ریال در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته ایست.

وی اضافه کرد: با تصمیم اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار شهرستان متشکل از فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره صنعت معدن و تجارت و تعاون روستایی پنج تن برنج به شهر هورامان، ۲ تن به روستای چشمیدر بخش مرکزی و همچنین یک تن به مرکز بزرگ اسلامی شهرستان جهت تحویل به ماموستایان و ائمه جمعه تمامی روستاهای شهرستان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه هفت تن برنج نیز در فروشگاه زنجیره ای اترک در شهر سروآباد در بازه زمانی هشت روزه توزیع شد یادآور شد: بیش از یک تن مرغ منجمد نیز به قیمت هر کیلو ۹۱ هزار ریال در این فروشگاه توزیع شد.

وی اضافه کرد: بیش از یک تن گوشت منجمد وارداتی نیز به قیمت هر کیلو ۲۹۵ هزار ریال در سطح شهرستان توزیع شد که ۵۷۰ کیلو در فروشگاه اترک شهر سروآباد و ۴۳۰ کیلو نیز در روستای دزلی از توابع بخش مرکزی توزیع شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی شهرستان سروآباد افزود: در مراحل بعدی چنانچه سهمیه ای به این شهرستان تخصیص داده شود، پس از تصویب کارگروه ستاد تنظیم بازار شهرستان در بین روستاهای بزرگ با نظارت و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی توزیع خواهد شد.

 

درج دیدگاه