شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

ایجاد پایانه صادراتی دام زنده، مانع قاچاق می‌شود

کرمانشاه باید پایانه صادراتی دام زنده داشته باشد.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه با اشاره به مزیت‌های فراوانی که کرمانشاه در زمینه تولید و صادرات دام خصوصا دام زنده سبک دارد، گفت: برخی از نژاد‌های گوسفند کرمانشاه از جمله گوسفند “سنجابی” در دنیا برند است و بازار خوبی در کشور‌های حوزه خلیج فارس دارد.

به گزارش تعاون آنلاین، غفار محمدی افزود: در سال‌هایی که صادرات دام زنده برقرار بود، در برخی سال‌ها بیش از ۳۰۰ هزار راس هم صادرات دام زنده از استان به خارج از کشور داشتیم.

گام اول رونق تولید مبارزه با قاچاق است/ با همدلی می‌توان وابستگی تولید به کشورهای خارجی را کم کرد

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه معتقد است: کرمانشاه با وجود این پتانسیل‌ها و با داشتن سهم عمده‌ای از صادرات دام زنده کشور، می‌تواند صاحب یک پایانه صادراتی برای دام باشد.

محمدی با بیان اینکه این پایانه صادراتی باید در نزدیکی شهر کرمانشاه ایجاد شود، افزود: این پایانه محلی برای بارگیری و حمل دام صادراتی به بنادر جنوبی کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورت ایجاد این پایانه، دام زنده از سایر استان‌های همجوار نیز به کرمانشاه سرازیر خواهد شد.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این پایانه شامل بخش‌های مختلف برای نگهداری، قرنطینه و… دام خواهد بود، اضافه کرد: با راه‌اندازی این پایانه امکان نظارت بیشتری بر صادرات دام زنده وجود خواهد داشت و همه فعالیت‌های صادراتی تجمیع می‌شود.

محمدی جلوگیری از قاچاق دام، اشتغالزایی قابل توجه در پایانه و… را از دیگر پیامد‌های مثبت راه‌اندازی پایانه صادراتی دام زنده دانست.

وی تاکید کرد: البته پیش از راه‌اندازی چنین پایانه‌ای نیازمند از سرگیری دوباره صادرات دام زنده هستیم که با جدیت در حال پیگیری است .

درج دیدگاه