جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری،  اولین جلسه شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان چهارمحال وبختیاری به ریاست مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری و با حضور دکتر سازگارنژاد معاون وزیر و ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری،  اولین جلسه شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان چهارمحال وبختیاری به ریاست مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری و با حضور دکتر سازگارنژاد معاون وزیر و ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری،مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در سالن جلسات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار گردید.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ضمن خیرمقدم گویی به حضار و تشکر از زحمات مدیران ادارات تابعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در استان خاطرنشان کرد : شورای هماهنگی در استان چهارمحال و بختیاری با همدلی و همراهی عملکرد بسیار مطلوبی در سال گذشته داشته و یکدل و یکصدا  در همه عرصه ها پیشگام بوده و بسیاری از مشکلات و مسایل بین دستگاهی را مرتفع نموده و انشالله در سال جاری با عنایت به شعار سال با نهایت کوشش در پیشبرد اهداف و برنامه های وزارتخانه تعاون،کارورفاه اجتماعی گام خواهد برداشت.

در ادامه جلسه دکتر سازگار نژاد در شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی در چهارمحال وبختیاری گفت: بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت های لازم برای کسب شغل هستند و این مسئله نیازسنجی آموزش های فنی و حرفه ای را برای مهارت آموزی نیروی کار دوچندان کرده است.
وی افزود: مسوولان استان ها باید براساس ظرفیت های هر استان نیازهای اشتغال و آموزشی را شناسایی کنند تا سازمان فنی و حرفه ای با بهره گیری از این بررسی ها، آموزش های متناسب با نیاز هر استان را ارائه کند.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در خصوص نامگذاری سال جدید و تعهدات دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال اظهار داشت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از اهداف و سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی است.
سازگار نژاد بیان داشت: پایداری بازار کار برای شاغلان و ایجاد فرصت های جدید و به روز براساس نیازهای های جامعه برای نیروهای جویای کار مهمترین اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی تصریح کرد: باید از ظرفیت های بخش های دولتی و خصوصی از جمله اتاق بازرگانی، اصناف، اتاق تعاون و تشکل های کارگری و کارفرمایی، تشکل های نظام مهندسی و مجموع تشکل های که در اقتصاد استان نقش دارند، برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده شود.
سازگار نژاد گفت: صاحبان صنایع باید نیازهای آموزشی خود را ارزیابی و به سازمان فنی حرفه ای اعلام کنند تا آموزش ها متناسب با نیاز بازار به افراد جویای کار ارائه شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهارت آموزی و توانمندسازی بخش خصوصی را محور اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: هم اکنون آموزش های که ارائه می شود با رویکرد عرضه محور است و امید است در سال جاری رویکرد آموزش های به سفارش محور تبدیل شود.
دکتر سازگار نژاد در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای دربخش های روستایی و عشایری گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال امکانات بیشتری برای رساندن مهارت آموزشی به دورترین نقاط استان ها فراهم می شود.
وی در خصوص حمایت و تقویت مراکز و آموزشگاه های آزاد نیز اظهار داشت: امسال آموزش های موازی سازمان فنی و حرفه ای با برنامه های آموزشی آموزشگاه های آزاد از بخش دولتی حذف می شود.
به گفته دکتر سازگار نژاد، باتوجه به پیشرفت ها و فناوری های جدید، بخش قابل توجهی از آموزش های فنی وحرفه ای نیاز به بازنگری و تغییر و تحول دارد که در این راستا بروز رسانی آموخته های مربیان و مدیران آموزشگاه ها به عنوان اولین برنامه در دستور کار است.

درج دیدگاه