شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به ۶۲ هزار میلیارد ریال

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین، محمد شیخ حسینی – مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در جریان نشست خبری هفته تعاون که در محل سرچشمه تهران( محل شهادت دکتر بهشتی) برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم۳۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است افزود: بانک توسعه تعاون بانک تخصصی […]

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین، محمد شیخ حسینی – مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در جریان نشست خبری هفته تعاون که در محل سرچشمه تهران( محل شهادت دکتر بهشتی) برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم۳۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است افزود: بانک توسعه تعاون بانک تخصصی بخش تعاون است که بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و برای حمایت از بخش تعاون و افزایش سهم تعاون در اقتصاد ملی با سرمایه دولت در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده است.

وی افزود: در ابتدای دولت منابع ما ۳۲۶ هزار میلیارد ریال بوده که در حال حاضر به ۵۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته و رشد ۱۵۰ درصدی را در جذب منابع داشتیم به نحوی که در دو سال دولت سیزدهم منابع بانک ۲۵۳ هزار میلیارد ریال افزایش داشته است. در حوزه پرداخت تسهیلات نیز از ۳۱۰ هزار میلیارد ریال امروز به ۵۸۱ هزار میلیارد ریال رسیده‌ایم که رشد ۱۸۷ درصدی داشته است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: در این دو سال بیش از ۱۰ سال گذشته خالص پرداختی تسهیلات بانک به بخش تعاون بوده است که قابل توجه است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ما افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون بوده است. سرمایه بانک یکی از مهمترین شاخص‌های کلان سلامت بانک، مدیریت ریسک کارکردهای بانک به خصوص در حوزه اعتبارات و تقویت بنیه مالی بانک است که سرمایه بانک که قبلا حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال بوده است، امروز به ۶۲ هزار میلیارد ریال رسیده است. در این دولت حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه داشتیم که یکی از دستاوردهای مهم بانک بوده است.

درج دیدگاه