شنبه, اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳

به دلیل بالا بودن هزینه های دولت و کسری بودجه زیاد سال آینده

بهترین فرصت برای ورود بخش تعاون در اقتصاد است

اگر اصل ۴۴ قانون اساسی اجرا می‌شد دولت تا این حد با مشکل روبه رو نمی‌شد و بهترین فرصت برای ورود بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت هر سال کسری بودجه دارد اما جنس کسری بودجه سال آینده با سالهای قبل تفاوت دارد و میزان و مقدار آن بسیار زیاد است.

دکتر محمد رضا پور ابراهیمی در گفت و گو با تعاون آنلاین افزود: درآمدهای دولت واقعی محاسبه نشده و در شرایطی که ما نمی توانیم نفت بفروشیم نباید در بودجه روی درآمد روزانه یک میلیون بشکه نفت حساب کنیم.

بی توجهی به تعاون اقتصاد را آسیب می‌زند

وی با بیان راهکاری در این زمینه تاکید کرد: دولت وضعیت خوبی ندارد و هزینه‌ها یک چالش اساسی برایش محسوب می‌شود، در نتیجه بهترین فرصت برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی کشور است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اگر اصل ۴۴ قانون اساسی اجرا می‌شد دولت تا این حد با مشکل روبه رو نمی‌شد و بهترین فرصت برای ورود بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد است.  

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه بخش‌های تعاون و خصوصی توانایی اداره اقتصاد را دارند گفت: زمانی که اقتصاد به بخش خصوصی و تعاونی واگذار شود قطعا وضعیت کشور بهتر خواهد شد و درآمدهای دولت از محل دریافت مالیات از فعالیت این شرکت ها افزایش یافت.

به گفته وی، بیش از ۷۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت است و این یعنی هزینه های سرسام آور دولت. تجربه واگذاری تامین و تولید مواد غذایی توسط بخش خصوصی نشان داده می‌توانند در همه بخش های اقتصاد موفق عمل کنند. تقریبا ۱۰۰ درصد مواد غذایی کشور توسط بخش خصوصی و تعاونی تولید می‌شود و هیچ وقت کمبودی در این زمینه به وجود نیامده است و اگر آنها در صنایع مختلف وارد شوند قطعا رشد اقتصادی و افزایش اشتغال را به دنبال خواهیم داشت.

درج دیدگاه