جمعه, اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳

بهره‌مندی ۷۸ درصدی مردم استان از طرح معیشتی

یارانه نقدی فروردین واریز می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بهره مندی ۷۸ درصد از مردم استان از طرح معیشتی خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان یارانه طرح معیشتی را دریافت کردند. به گزارش تعاون‌انلاین، سعید مازندرانی در نهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بهره مندی ۷۸ درصد از مردم استان از طرح معیشتی خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان یارانه طرح معیشتی را دریافت کردند.

به گزارش تعاون‌انلاین، سعید مازندرانی در نهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: پس از اجرای طرح معیشتی، بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور درخواست خود را از طریق #۶۳۶۹* ثبت کردند که از این بین نزدیک به نیمی از آنان به دولت اجازه بررسی اطلاعات خود را داده اند.

وی افزود: شرایط اقتصادی و تحریم ها همه اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار داده و وظیفه دستگاه های اجرایی و حمایتی توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر است.

غفاری مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در حال حاضر ۵۷ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان گلستان است و بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار و همچنین نزدیک به ۷۰۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش سازمان بهزیستی گلستان است.

وی افزود: هزار معلول مستمری ماهانه از بهزیستی دریافت می‌کنند و مجموع مستمری که برای ۳۳ هزار و ۳۰۰ خانوار پرداخت می‌کنیم نزدیک به ۵ میلیارد تومان در ماه می‌شود.

غفاری خاطرنشان کرد: سال گذشته در آذر ماه ۲۲ هزار مستمری‌بگیر را به سازمان اضافه کردیم و اکنون نیز تعداد ۸ هزار نفر پشت نوبت برای دریافت این خدمات هستند که امیدواریم این افراد را تحت پوشش خدمات خودمان قرار دهیم.

حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در ادامه اظهار کرد: مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی در توسعه پایدار دارد و امروز بخش عظیمی از فارغ التحصیلان به دلیل عدم مهارت بیکار هستند و مهارت های تخصصی یا حرفه‌ای، افراد را برای احراز شغل و کسب و کار آماده می‌کنند و یا کارآیی آنان را در انجام کار افزایش می‌دهند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی و گسترش آن در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال نقش بی‌بدیلی دارد به‌طوری که در کشورهای پیشرفته آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای همپای سایر دانشگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است‌.

 

درج دیدگاه