جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کارگران دارای مهارت کمتر بیکار می‌شوند

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شاهرود با بیان این که امسال تعداد ۲۵۱ تن مشغول به کار شدند، افزود: از این تعداد ۱۶۶ تن معادل ۶۶ درصد مرد و ۸۵ تن معادل ۳۴ درصد زن هستند. به گزارش تعاون آنلاین،‌ حسین امیرحسینی یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان شاهرود افزود: از ۲۵۱ تن […]

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شاهرود با بیان این که امسال تعداد ۲۵۱ تن مشغول به کار شدند، افزود: از این تعداد ۱۶۶ تن معادل ۶۶ درصد مرد و ۸۵ تن معادل ۳۴ درصد زن هستند.

به گزارش تعاون آنلاین،‌ حسین امیرحسینی یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان شاهرود افزود: از ۲۵۱ تن به کار گمارده شده  ۱۲۵ تن دارای مهارت و ۱۲۶ تن فاقد مهارت بوده اند.

شرط حکمرانی خوب در حوزه مهارت آموزی چیست؟

وی با بیان اینکه این آمار نشان می دهد امکان اشتغال کسانی که دارای مهارت هستند بیشتر است، تصریح کرد: در ۴ ماهه نخست سال ۷۲۳ تن در سامانه کاریابی ثبت نام کردند که ۴۶۴ تن مرد و ۲۵۹ تن زن هستند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شاهرود در باره وضعیت مهارت این متقاضیان هم گفت: ۴۷۲ تن معادل ۶۵ درصد فاقد مهارت بوده و ۲۵۱ تن معادل ۳۵ درصد دارای مهارت بودند.

وی با بیان این که ثبت نام کنندگان مدارک دانشگاهی هر سال سه درصد بیشتر می شود ، ادامه داد : از  تعداد ثبت نام کنندگان ۴۱۰ تن معادل ۵۷ درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم بوده و ۳۱۳ تن مدرک دانشگاهی داشتند.

امیرحسینی جمع تعهد استانی دستگاه های اجرایی را ۱۰ هزارو ۶۰۳ تن اعلام کرد و گفت: تعهد  اشتغال شهرستان شاهرود ۲هزارو ۱۸۰ تن است که تاکنون ۳۱۲ تن معادل ۱۴ درصد  در سامانه اشتغال ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات مشاغل خانگی ابلاغ شده اما بانک ها اعلام آمادگی برای پرداخت نکرده اند ، افزود: اعتبار استانی در بخش مشاغل خانگی ، امسال ۵۶ میلیارد ریال است.

امیر حسینی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی که در بخش مشاغل خانگی فعالیت دارند پرونده های خود را برای جذب اعتبار آماده کنند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شاهرود با اشاره به اینکه در بخش مشاغل خانگی سال گذشته ۷۰۶ پرونده به بانک ها معرفی شده ، تصریح کرد: از این تعداد ۴۱۸ پرونده به مبلغ ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ۴۳۴ تن پرداخت شده است .

به گفته وی ، اداره جهاد کشاورزی شاهرود ۳۶۱ طرح در بخش مشاغل خانگی ارائه کرده که از این تعداد ۲۸۳ طرح با بیشترین تسهیلات به مبلغ ۳۹۹ میلیارد و ۳۹۵ هزار ریال پرداخت شده است.

امیرحسینی از پرداخت ۶۲۶ میلیارد و ۴۵۶ هزار ریال تسهیلات روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در بخش تسهیلات روستایی و عشایری  ۳۵۶ طرح منعقد شده که با پرداخت این تسهیلات تاکنون برای ۷۴۰ تن ایجاد اشتغال شده است.

پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری و همچنین تسهیلات بخش مشاغل خانگی  در شهرستان شاهرود بالاترین پرداختی در کل استان سمنان داشته و رتبه نخست را در استان کسب کرده است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شاهرود اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون از ۱۳۱ طرح توسط کارشناسان اداره تعاون کار و امور اجتماعی به طور مستمر بازدید شده است.

وی علت پایین بودن تعداد ثبت نام دستگاه های اجرایی در سامانه ثبت اشتغال را این طور بیان کرد: در سامانه ثبت کاریابی قسمتی به نام برش شهرستانی است که از هشت روز پیش این برش ابلاغ شده است و در این مدت سامانه در مواقعی قطع گردیده که علت آن به روز رسانی بوده و یا اینکه دستگاه های اجرایی از برش شهرستانی اطلاعات  نداشته اند تا نسبت به درج اقدام کنند.

فرماندار شاهرود هم در این نشست گفت: میزان تعهد اشتغال پس از بررسی های لازم از سوی کارشناسان اعلام می شود، بنابراین امکان ایجاد این تعداد اشتغال هست ، مدیران هر چه زودتر اقدام کنند  و در صورت نداشتن توانایی اعلام نمایند تا سهمیه به اداره دیگری داده شود.

محمد کرم محمدی تاکید کرد: اداراتی که طرح های  عمرانی دارند اولویت را به پیمانکاران بومی  دهند تا این پیمانکاران تقویت شده  و گردش مالی خوبی در شهرستان انجام شوند.

وی افزود: چنانچه در بخش هایی که پیمانکار مورد نیاز در شهرستان وجود نداشته باشد، از دیگر پیمانکاران استانی بهره ببرند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه باید توجه بیشتری به موضوع مهارت آموزی شود ، تصریح کرد: از مسوولان تقاضا می شود در بخش های مختلف به ویژه صنعت نیازهای مهارتی را اعلام کنند تا نسبت به آن کارآموزان تربیت شده و ضمن ایجاد شغل برای فرد ، برای صنعت گر هم انگیزه ایجاد شود.

وی از مسوولان دستگاه های اجرایی خواست در جذب ۲۵ درصدی ایثارگران تلاش بیشتری کنند.

شهرستان شاهرود ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲۴۰ هزار تن جمعیت دارد.

درج دیدگاه