شنبه, اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳

بهره برداری از ۱۰ پروژه تعاون روستایی/ خریداری ۴۴ هزار تن شیرخام تنظیم بازاری

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امسال ۸۹ پروژه تعاون روستایی به ارزش نزدیک به ۴۲ میلیارد تومان در ۱۹ استان کشور به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امسال ۸۹ پروژه تعاون روستایی به ارزش نزدیک به ۴۲ میلیارد تومان در ۱۹ استان کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش تعاون آنلاین، تعاون روستایی حسین شیرزاد در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل این سازمان، افزود: با اجرای این پروژه ها برای یک هزار و ۳۷۵ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: برای ایام عید با تمهیدات در نظر گرفته‌ایم و همچنین با توجه به الکترونیکی شدن فعالیت‌ها اجازه نخواهیم داد شرایط بازار متلاطم شود.

شیرزار با بیان اینکه امسال شرایط خاصی داریم، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تفاوت قیمت بین عمده‌فروشی و خرده‌فروشی زیاد شود؛ البته دستگاه های مسئول باید به آن رسیدگی کنند.

تامین کننده نهاده های دام و طیور برای نخستین بار

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار در دوران تحریم ها، سازمان مرکزی تعاون روستایی با همکاری شرکت بازرگانی دولتی توانست بخشی از نهاده های دام و طیور مورد نیاز کشور را وارد کند.

وی اضافه کرد: این سازمان توانست با مدیریت کمتر از سه درصد بازار و خرید حدود ۴۴ هزار تن شیر خام از دامداران، به تنظیم بازار این کالا کمک کند.

این مقام مسئول ادامه داد: امسال سه هزار و ۶۰۰ تن شیرخشک در بورس کالا و ۴ هزار تن خامه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی برای عرضه مناسب و متعادل شدن قیمت ها به بازار عرضه شد.

شیرزاد افزود: امسال ۲۶ هزار تن سیب زمینی توسط این سازمان از سه استان خوزستان، اصفهان، گلستان و همچنین منطقه جنوب کرمان (جیرفت و کهنوج) برای تنظیم بازار این محصول از کشاورزان خریداری شده است.

وی یادآور شد: این سازمان سال گذشته ۶۷ تن زعفران را در بورس کالا عرضه کرد؛ این اقدام گام بزرگب در برندسازی و نوسازی بازار زعفران محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی؛ خرید تضمینی بیش از ۴۰ هزار تن خرما در استان خوزستان و بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان را از موفقیت های این سازمان برشمرد و گفت: امسال با مشارکت شرکت بازرگانی دولتی ۲۴۰ هزار تن دانه روغنی نیز خریداری شده است.

وی افزود: این سازمان حدود ۲۸ هزار تن مواد سوختی گازوئیل و ۵۴۵ هزار تن آرد روستایی را در دورافتاده ترین نقاط روستایی کشور توزیع کرده است.

شیرزاد ادامه داد: بیش از ۱۰۰ دفتر فروشگاه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را در مناطق روستایی بهسازی و تجهیز کردیم.

وی، ایجاد فروشگاه های زنجیره ای و نیز مشارکت با این فروشگاه ها بزرگ را از دیگر اقدامات سازمان مرکزی تعاون روستایی برشمرد.

۱۳ هزار تن محصولات کشاورزی صادر شد

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: نزدیک به ۱۳ هزار تن محصولات کشاورزی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی به کشورهای آسیای میانه، عراق، افغانستان، پاکستان، ارمنستان و اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

وی، تامین و توزیع ۲۰۰ هزار تن بذرهای اصلاح شده و ۶۰۰ هزار تن انواع کود اوره و سه هزار تن انواع آفتکش در بین بهره برداران را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد. امسال ۱۶ انبار جدید با ظرفیت ۱۸ هزار تن به ظرفیت این بخش اضافه شد.

درج دیدگاه