جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

نمایشگاه تعاونگران با ارائه دستاوردهای چهل ساله

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه تعاونگران با هدف ارائه دستاوردهای ۴۰ ساله بخش تعاون استان در ۲۲ بهمن به مدت پنج روز در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند گشایش می یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه تعاونگران با هدف ارائه دستاوردهای ۴۰ ساله بخش تعاون استان در ۲۲ بهمن به مدت پنج روز در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند گشایش می‌یابد.

به گزارش تعاون آنلاین، عباس رکنی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تصویب قانون کار و بیمه بیکاری برای جامعه هدف است.

دبیر کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری حوادث کار ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته، افزود: در این مدت سه هزار و ۸۴۸ مورد بازرسی برای نظارت بر حسن اجرای قانون کار در سطح استان برگزار شده است.

رکنی از تشکیل ۶۵ تعاونی با عضویت یک هزار و ۴۲۷ نفر با ایجاد یک هزار و ۳۷ فرصت شغلی در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۵۰ تعاونی در سطح استان خراسان جنوبی فعال است.

وی با اشاره به وجود هشت کاریابی در سطح استان، ادامه داد: در سال جاری سه هزار و ۵۳۹ جوینده کار به کاریابی ها مراجعه کردند که یک هزار و ۱۵۲ نفر به کار گمارده شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۱۱۸ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده، افزود: در مجموع یک هزار و ۸۹ طرح اشتغال با اعتبار ۱۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

رکنی با تاکید بر اینکه در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی به خراسان جنوبی اختصاص یافته است، گفت: تاکنون به یک هزار و ۲۲ طرح میران ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر ۳۴ پروژه شاخص توسط کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برگزار می شود، ادامه داد: اعزام ورزشکاران برتر به مسابقات ورزشی کشوری، اعزام بازنشتگان به اردوی زیارتی مشهد، مسابقات جام ۴۰ سالگی انقلاب، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد و اختتامیه مسابقات جام فجر و تجلیل از مدال آوران کارگران کشور از جمله این برنامه ها در دهه فجر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از افتتاح نمایشگاه تعاونگران با هدف ارائه دستاوردهای ۴۰ ساله بخش تعاون استان در ۲۲ بهمن ماه به مدت پنج روز در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند خبر داد.

درج دیدگاه