جمعه, اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳

 تحقق ۱۱۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در همدان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان از تحقق ۱۱۰ درصدی و پرداخت ۴۰۴۷میلیارد ریالی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استان همدان خبر داد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان از تحقق ۱۱۰ درصدی و پرداخت ۴۰۴۷میلیارد ریالی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استان همدان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان همدان ،اجرای طرح اشتغال پایدار در روستاها می تواند نقش مهمی را در راستای تحقق شعار « جهش تولید» ایفا و به رشد اقتصادی در کشور کمک کند. با توجه به شرایط اقتصادی که کشور در آن قرار گرفته است و دشمن با وضع انواع تحریم ها سعی در تحت فشار قرار دادن ایران دارد، دولت تدبیر و امید برای رشد و توسعه روستاها تدبیری به نام «طرح اشتغال پایدار» اتخاذ کرد.

گزارش سفر کبیری به همدان:تخصیص هزار میلیارد تومان برای افزایش بهره‌وری تعاون

وی افزود: در شرایط کنونی با وجود کارخانجات و واحدهای مختلف تولیدی، توجه به تولید در روستاها ضروری بوده و می توان گفت حتی اقتصاد شهرها، وابسته به امر تولید در مناطق روستایی است؛ دولت نیز در همین راستا طی سال های گذشته، بودجه و اعتبارات خاصی را جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در نظر گرفته تا اهالی آنها با ماندن در روستای خود، تولید و اشتغال در این مناطق را رونق ببخشند.

از جمله طرح های دولت برای ایجاد اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها، برنامه اشتغال پایدار در روستاها است.

پرداخت ۴۰۴۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: به منظور تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقامتی، آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در آبان ماه سال ۱۳۹۶ به تصویب هیات  وزیران رسید.

احمد توصیفیان اظهار داشت: براساس این قانون،به صندوق توسعه ملی این اجازه داده شده تا با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق عشایری و روستایی به تصویب هیات امنای صندوق، معادل ریالی یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از منابع صندوق را با موافقت سازمان برنامه وبودجه تبدیل به ریال نموده  نزد بانک های کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید سپرده گذاری نماید.

وی اظهار کرد: بر اساس این قانون مصوب شد تا ازاین منبع ومعادل همین مبلغ از منابع بانکی  صرف اعطای تسهیلات با نرخ ۶درصد به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها، ونواحی صنعتی روستایی وهمچنین پرداخت سرمایه در گردش با نرخ ۱۰درصد در  شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت گردد.

توصیفیان گفت: سهم استان همدان از تسهیلات روستایی ۳.۱۱درصد که اختصاص این درصد از سهمیه به استان بی سایقه بوده که تا کنون حدود ۱۳۳ میلیارد و ۸۰۰ریال از تسهیلات فوق  بصورت متمرکز واستانی در چهار مرحله توزیع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: سهم استان  در مراحل تخصیص یافته تاکنون جمعا به مبلغ ۳۶۹۰میلیارد ریال است که بانک کشاورزی ۱۶۵۳میلیارد ریال ، یانک توسعه تعاون ۶۷۹ میلیارد ریال و پست بانک ۶۴۱ میلیارد ریال و صندوق کار آفرینی امید ۷۱۷میلیارد ریال را پرداخت کرده است که بخشی از آن  جهت طرح های دستگاه های حمایتی اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: اعتبارات ابلاغی اشتغال پایدار روستایی این استان در سال گذشته ۳۶۹ میلیارد تومان بود اما افزون بر ۴۰۴ میلیارد تومان پرداخت شده‌است.

توصیفیان  اضافه کرد: مبلغ عقد قرارداد طرح‌های اشتغال روستایی استان همدان در سال گذشته بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان بود.

وی با بیان این که با توجه به اینکه این میزان اعتبار به سه هزار و ۳۹۶ طرح اختصاص یافت گفت: پیش‌بینی می‌شود با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۶ هزار و ۵۹۷ نفر اشتغال ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی بیش از ۱۹۹ میلیارد تومان به هزار و ۳۷۱ طرح، صندوق کارآفرینی امید به ۹۶۱ طرح ۸۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، بانک توسعه تعاون برای ۶۸۰ طرح افزون بر ۶۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و پست بانک برای ۵۸۴ طرح بیش از ۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده اند.

توصیفیان بیشترین رسته‌های پرداختی را در حوزه صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، مبلمان، مصنوعات چوبی، پوشاک و محصولات گلخانه‌ای، دامی و فرآوری طیور، بسته بندی میوه و سردخانه، گردشگری و صنایع دستی ذکر کرد.

وی گفت: در بخش کشاورزی ۲۵۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، در بخش صنعت ۱۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش خدمات ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از این میزان تسهیلات ابلاغ شده اشتغال روستایی ۲۵۷۸ میلیارد ریال شامل یک هزار و ۲۷۰ طرح در یخش تسهیلات غیر حمایتی بوده که ۳۱۰۱میلیارد ریال پرداخت شد.

توصیفیان ادامه داد: همچنین ۱۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات در بخش حمایتی ابلاغ شد که به ۲ هزار و ۱۲۶ طرح مبلغ ۸۸۲ میلیارد ریال پرداخت شد.

درج دیدگاه