شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

مرحله اول پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به هدف خورد

بیکاری در استان قزوین کاهش یافت

اشتغال قزوین بیکاری کشاورزی فناوری اطلاعات صنعت

بخش های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و فناوری اطلاعات قزوین از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند شدند.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۸۵۷ نفر موفق به اخذ تسهیلات اشتغال به مبلغ یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال شدند.

به گزارش تعاون آنلاین، ناصر شفیع آبادی افزود: از این تعداد ۶۵۰ نفر از محل اشتغال روستایی عمومی مبلغ یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

استان قزوین چه تعداد تعاونی فعال دارد؟ 

وی اضافه کرد: همچنین از این تعداد ۲۰۷ نفر سهم دستگاه های حمایتی استان شامل بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید بوده اند که حدود ۱۴۰ میلیارد ریال برای آنها پرداخت شد.

شفیع آبادی با بیان اینکه ۲۳ رسته شغلی از این محل تسهیلات دریافت کردند، افزود: این رسته ها در بخش های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و فناوری اطلاعات تعریف شده و از تنوع بسیار بالایی برخوردار بودند.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: لیست تسهیلات پرداخت شده و افراد دریافت کننده این تسهیلات با توجه به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شفاف سازی بر روی پایگاه خبری وزارت خانه قرار گرفته و همچنین برای نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رسانه های استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این تسهیلات هنوز ابلاغ نشده است، اضافه کرد: تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار قزوین و معاونان وی این است که تسهیلات اشتغال روستایی با توجه به موثر بودن در حفظ و ایجاد اشتغال در روستاها ادامه یابد و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد آغاز پرداخت این تسهیلات در استان باشیم.

 

درج دیدگاه