جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

برنامه تعاونی‌های خراسان رضوی برای تحقق شعار سال

امسال تعاونی های تولیدی زیادی تشکیل می شود

تعاونی‌هایی که امسال تشکیل می‌شوند تعاونی‌های تولیدی هستند و از طرفی حمایت خاص تعاونی‌های موجود شامل حمایت از تامین نقدینگی، مسائل و مشکلات موجود، بازار فروش محصولات است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت تعاونی‌های معروف در این زمینه استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی ما مشکلاتی را در بحث فروش و عرضه محصولاتشان دارند که برای رفع این معضل برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد سنجری افزود: مهم‌ترین مشکل این است که یک تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی ما مشکلاتی را در بحث فروش و عرضه محصولاتشان دارند و اجرا و عمل به شعار سال می‌تواند در حوزه اشتغال از دو جهت به حوزه کاری ما کمک کند.

وی افزود: با توجه به رسالتی که در جهت ایجاد و نگهداری شغل داریم اجرای شعار سال می‌تواند به حفظ اشتغال و رونق اقتصادی کمک کنند و در کنار رونق و توسعه کار به ایجاد اشتغال جدید نیز کمک می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: در همین راستا ما باید به سمت برطرف کردن مشکلات بنگاه‌های اقتصادی که به نوعی در بحث فروش محصولات، بازار صادرات، کمیت و کیفیت محصولاتشان مسائل و مشکلاتی دارند، برویم.

سنجری با اشاره به تشکیل تعاونی‌های جدید و تعاونی‌های موجود گفت: تعاونی‌هایی که امسال تشکیل می‌شوند تعاونی‌های تولیدی هستند و از طرفی حمایت خاص تعاونی‌های موجود شامل حمایت از تامین نقدینگی، مسائل و مشکلات موجود، بازار فروش محصولات است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت تعاونی‌های معروف در این زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به میزان تسهیلات اعطا شده در سال ۹۶ به متقاضیان گفت: در بحث اشتغال خرد و خانگی تبصره ۱۶ شامل کمیته امداد، بهزیستی، صندوق کارآفرینی، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که تا پایان سال ۹۶ بیش از ۹۰ درصد اعتبارات را در این حوزه جذب کردیم از طرف دیگر در خصوص اعتبارات تبصره ۱۸ که طرح تکاپو است، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع اعتبار و تسهیلات بوده که بخشی از سود تسهیلات را دولت در قالب یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان داشت: فرآیند کار و ثبت نام از طریق سامانه کارا بوده و از بهمن ماه شروع شده است، در فرآیند گزینش طرح‌ها و معرفی طرح‌ها به بانک‌ها هستیم، امیدواریم بعد از معرفی طرح‌ها به بانک‌ها شاهد جذب منابع تا پایان خردادماه باشیم.

سنجری افزود: سرفصل‌های بعدی اعتباری ما جهت اشتغال روستایی بوده که از بهمن‌ماه ابلاغ شده و فرآیند ثبت نام از طریق سامانه کارا انجام شده، هم‌اکنون در مرحله گزینش طرح‌ها هستیم که در گام اول ۵۰ درصد اعتبارات استان اعلام شده است و ۲۱۳ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه در راستای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایرنشین هستیم.

وی با اشاره به میزان نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی گفت: خوشبختانه خراسان رضوی جزو سه استانی است که نرخ بیکاری در آن پایین است و طبق آخرین آمار نرخ بیکاری ما ۸ و ۸ دهم درصد است.

 

 

درج دیدگاه