پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

تعاونی‌ها آنلاین می‌شوند

به منظور آنلاین شدن کار تعاونی‌ها، سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی فعال شده که هدف از این کار یکپارچگی در ثبت اطلاعات تعاونی‌ها است

معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان گفت: اعضای عادی مرد تعاونی‌ها حدود ۵۵۰ هزار نفر و اعضای عادی زن این تعاونی‌ها ۳۳۵ هزار نفر است.

به گزارش تعاون آنلاین،‌ علی پاک‌منش با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی، اظهار کرد: به منظور آنلاین شدن کار تعاونی‌ها، سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی فعال شده که هدف از این کار یکپارچگی در ثبت اطلاعات تعاونی‌ها است.

شرکت‌های تعاونی استان زنجان چقدر کالا صادر کردند؟

این مسئول ادامه داد: با ایجاد و راه‌اندازی این سامانه تشکیل تعاونی و اتحادیه از طریق سامانه مذکور بدون نیاز به مراجعه متقاضی به ادارات و به صورت خدمت الکترونیکی، انجام می‌شود؛ علاوه‌ بر آن، در روند فعالیت این سامانه مجموع زمان رسیدگی به درخواست و مدارک متقاضیان در سامانه، نباید از پنج روز کاری تجاوز کند.

وی افزود: بعد از تایید مدارک در سامانه، موافقت‌نامه تشکیل تعاونی، اساسنامه و سایر مکاتبات و مجوزهای موردنیاز برای تشکیل تعاونی به صورت خودکار صادر می‌شود.

پاک‌منش، استان زنجان را دارای ۱۱۶۲ تعاونی با ایجاد ۱۱ هزار و ۶۷۸ شغل دانست و تصریح کرد: ۸۶ تعاونی در شهرستان ابهر فعال است که از این محل برای ۷۲۷ نفر اشتغالزایی شده و از محل فعالیت ۳۹ تعاونی در ایجرود برای ۱۸۷ نفر اشتغالزایی شده است. همچنین در خدابنده نیز ۲۵۶ تعاونی با اشتغالزایی ۱۶۶۸ نفر فعال است.

وی با اشاره به اینکه تعداد تعاونی‌های فعال شهرستان خرم‌دره ۸۱ واحد با اشتغالزایی برای ۹۳۸ نفر است، عنوان کرد: همچنین در شهرستان زنجان نیز ۴۵۱ تعاونی فعال بوده که از این طریق برای ۴۹۱۶ نفر اشتغالزایی شده است. همچنین تعداد تعاونی‌های فعال شهرستان سلطانیه ۸ واحد شرکت با ۱۳۳ نفر اشتغالزایی و طارم  ۱۳۴ تعاونی با ۲۳۹۶ اشتغالزایی و در ماه‌نشان نیز ۱۰۷ تعاونی برای اشتغالزایی ۷۱۳ نفر فعال است.

معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به اعضای عادی تعاونی‌های استان، خاطرنشان کرد: اعضای عادی مرد تعاونی‌ها، حدود ۵۵۰ هزار نفر و اعضای عادی زن این تعاونی‌ها ۳۳۵ هزار نفر است.

درج دیدگاه