جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

تعاونی‌ها چقدر صادرات داشتند؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: یک سال گذشته ۱۰ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار کالا در بخش های مختلف توسط تعاونی های استان صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: یک سال گذشته ۱۰ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار کالا در بخش های مختلف توسط تعاونی های استان صادر شده است.

به گزارش تعاون آنلاین،‌عباس رکنی افزود: اقلام صادراتی تعاونی ها شامل سوخت، سنگ ساختمانی، ماکارونی، فرش، عسل، گیاهان دارویی و سایر بوده است.

وی گفت: سنگ های ساختمانی به کشورهای هلند و ایتالیا و سایر اقلام به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایتالیا، افغانستان و سایر کشورها صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: در حال حاضر یکهزار و ۵۳ تعاونی در استان فعال است که ۵۴۴ تعاونی در گرایش خدمات، ۳۲۰ تعاونی در صنعت و معدن و ۱۸۹ تعاونی در گرایش کشاورزی فعالیت می کنند.

بیش از ۵۰ درصد تعاونی های خراسان جنوبی در بخش خدمات

وی هدف از تشکیل تعاونی را یکپارچه سازی سرمایه های خرد و کوچک اعضا برای رسیدن به هدف تعاونی عنوان کرد و گفت: بیش از نیمی از تعاونی های استان در بخش خدمات تشکیل شده اند.

رکنی افزود: اکنون ۴۴۷ هزار و ۹۸ نفر عضو تعاونی های خراسان جنوبی هستند که ۳۸۷ هزار و ۱۳۳ نفر عضو عادی مرد و ۵۹ هزار و ۶۳۳ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه از محل تشکیل تعاونی ها ۹ هزار و ۹۵۳ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است گفت: مجموع سرمایه گذاری تعاونی های استان ۳۵۷ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در اختیار گرفتن فرصت های برابر و کاهش شکاف اجتماعی را از جمله دستاوردهای تشکیل تعاونی های استان ذکر کرد.

درج دیدگاه