شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

برنامه های اشتغال استان مرکزی در سال جاری

برنامه های اشتغال استان مرکزی در سال جاری

پیش بینی می شود در صورت مصوب شدن طرح های تایید شده در بانک های عامل حدود دو هزار و ۶۵۰ شغل در قالب طرح های روستایی ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان دو هزار ۶۵۰ شغل ایجاد می شود.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد تقی آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در اولین جلسه منتخب کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی که  با موضوع اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری برگزار شد گفت: بر اساس دستور عمل ابلاغی سهمیه استان مرکزی از محل تسهیلات اشتغال فراگیر ۲۹۱ میلیارد تومان و از محل اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۲۹۳ میلیارد تومان است.

آبایی اظهار کرد: تا کنون ۶۵۷ طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به کمیته استانی به مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان ارسال شده است که از این طرح ها ۵۹۷ طرح با مبلغ ۱۸۵ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان به صورت کامل به متقاضیان پرداخت شود دو هزار و  ۶۵۰ شغل ایجاد می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: همچنین در موضوع اشتغال فراگیر ۱۲۵ طرح با مبلغ ۸۶ میلیارد تومان به کمیته استانی ارسال شده است که از این تعداد ۱۱۳ طرح با مبلغ ۴۴ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده است.

آبایی اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات موضوع اشتغال فراگیر در استان به صورت کامل پرداخت شود در مجموع ۵۸۹ شغل در استان ایجاد می شود.

وی به مزیت های تسهیلات موضوع اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: نرخ پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت ۶ درصد و نرخ تسهیلات سرمایه در گردش ۱۰ درصد است.

ایجاد اشتغال پایدار در روستاها برای دولت اهمیت دارد

سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار در روستاها برای دولت اهمیت دارد گفت: باید تمام تلاش ها صورت گیرد طرح های برای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری به موقع مورد تایید قرار گیرد تا شاهد ایجاد اشتغال پایدار در روستا ها باشیم.

فرخی با تاکید بر اینکه تسهیلات ابلاغی باید به صورت کامل جذب شود اظهار کرد: بر این اساس لازم است دستگاه های اجرایی تمام تلاش خودشان را برای معرفی متقاضیان و جذب این تسهیلات به کار بگیرند.

 

درج دیدگاه