چهارشنبه, اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳

تعداد بیکاران تحصیلکرده آذربایجان غربی چقدر است؟

ر سال ۹۷ کل اشتغالی که در همه حوزه ها در استان ایجاد شد ۳۸هزار و ۵۴۴ شغل بوده و سال جاری نیز تاکنون در سطح استان برای ۲۲هزار و ۷۰۸نفر شغل ایجاد شده است

آذربایجان غربی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از جذب ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات حوزه مشاغل خانگی در استان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش تعاون آنلاین، رضا نقی زاده افزود: اعتبار در نظر گرفته شده در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال جاری، ۵۸ میلیارد ریال است که تاکنون برای ۳۴۹ طرح، مبلغ ۴۳ میلیارد ریال پرداخت شده و میزان اشتغالزایی این طرح در سال جاری ۳۵۹ نفر اعلام شده است که مابقی اعتبارات تا پایان سال به طرح ها پرداخت خواهد شد.

آذربایجان غربی چقدر عضو تعاونی دارد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وعشایری در استان یاد آورشد: از آغاز طرح تاکنون برای ۴۳۸۵ طرح، مبلغ ۳۷۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پرداخت شده که برای ۱۰۸۰۱ نفر نیز اشتغالزایی شده است که  سال گذشته جز ۵ استان برتر در جذب اعتبارات این حوزه بودیم و  در سال جاری نیز رتبه اول را در جذب اعتبارات این حوزه کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه  اشتغال فراگیر با وجود اینکه در برخی استان ها این طرح به خوبی اجرا نشد ولی در آذربایجان غربی  به ویژه در ۳حوزه سلامت،ورزش و جوانان و ای تی  موثر واقع شد، ادامه داد: تا قبل از متوقف شدن این طرح، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۱۹ طرح پرداخت و زمینه اشتغال برای ۲۶۲۳ نفر فراهم شده بود.

نقی زاده میزان کل بیکاران استان را طبق آخرین آمار ۱۶۸ هزار نفر  اعلام و افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر از این تعداد را فارغ التحصیلان تشکیل می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه میزان بالای بیکاران فارغ التحصیل یک درد برای جامعه است، افزود: تعداد ثبت نام کننده در طرح  کارورزی تا به امروز ۴۸۰۰نفر و تعداد بنگاه های پذیرنده ۷۸۰بنگاه است که تاکنون برای اشتغالزایی ۱۱۱۲نفر در سطح استان قرارداد با کارورز منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ کل اشتغالی که در همه حوزه ها در استان ایجاد شد ۳۸هزار و ۵۴۴ شغل بوده است، یادآورشد: در سال جاری نیز تاکنون در سطح استان برای ۲۲هزار و ۷۰۸نفر شغل ایجاد شده است.

درج دیدگاه