شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

توجه به تعاونی‌ها مشکل اشتغال را حل می‌کند

اکنون سه کارخانه فرآوری، پنج کارخانه تولید مواد کنسانتره دامی، ۴۰ انبار نگهداری محصولات و چهار کارگاه بسته بندی در سمنان فعال است که برای افزایش کارایی این بخش، این ظرفیت واحدها باید به چند برابر در استان افزایش یابد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: زنجیره تولید در تعاونی های روستایی استان به دلیل کمبود انبارهای فنی، واحدهای فرآوری و سردخانه تکمیل نیست.

به گزارش تعاون آنلاین، احسان عباسپور افزود: توسعه روزافزون تعاونی‌های در سمنان نیامند تغییر نگرش‌ها است و راه اندازی واحدهای تولیدی به افزایش اشتغال در استان کمک زیادی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سه کارخانه فرآوری، پنج کارخانه تولید مواد کنسانتره دامی، ۴۰ انبار نگهداری محصولات و چهار کارگاه بسته بندی در سمنان فعال است که برای افزایش کارایی این بخش، این ظرفیت واحدها باید به چند برابر در استان افزایش یابد.

مدیرتعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: توجه به تعاونی ها در افزایش اشتغال در مناطق روستایی استان سمنان تاثیرگذار است و با وحدت و همدلی دیگر دستگاه های اجرایی می توان برای توسعه این بخش از اقتصاد استان گام برداشت.

عباسپور با اشاره به اینکه اکنون مهاجرت از مناطق روستایی یک چالش است، اضافه کرد: توجه به کار جمعی و راه اندازی واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی می تواند از ادامه این روند جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه رایزنی هایی برای خرید میوه شب عید نوروز ۹۸ در استان های همجوار انجام شده است، گفت: نمایندگان تعاونی روستایی استان در شهرستان دماوند استان تهران برای خرید سیب در حال رایزنی هستند.

مدیرتعاون روستایی استان سمنان گفت: برنامه ریزی های گسترده ای برای خرید میوه عید نوروز ۹۸ درحال انجام است که بعد از انعقاد تفاهم نامه ها، نحوه توزیع و قیمت محصولات به مردم اطلاع رسانی می شود.

درج دیدگاه