دوشنبه, اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

تولید افزون بر ۴۵ هزار محصول مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت های تعاونی و صاحبان مشاغل خرد و خانگی در این استان ۴۵ هزار ۱۷۳ محصول مقابله با کرونا تولید کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت های تعاونی و صاحبان مشاغل خرد و خانگی در این استان ۴۵ هزار ۱۷۳ محصول مقابله با کرونا تولید کرده اند.

به گزارش تعاون انلاین؛ مهرداد جهاندیده با اعلام این خبر افزود: از ابتدای شیوع کرونا در سطح استان، شرکت های تعاونی و کارگاه‌های مشاغل خانگی با یک همت همگانی وارد عرصه تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله ماسک و لباس ویژه پرستاران و کادر پزشکی شدند.

وی اظهار داشت: در این راستا ۱۳ شرکت تعاونی و کارگاه مشاغل خانگی با ۱۵۲ نیروی کار، ضمن تغییر خط تولید خود، روزانه ۴۵ هزار و ۱۷۳ محصول شامل ماسک، گان و البسه بیمارستانی می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی در تولید و استانداردهای لوازم بهداشتی از مهمترین معیارهای این کارگاه ها با نظارت مراکز بهداشتی استان انجام می شود.

مهلت یک هفته‌ای ارسال پیامک برای تسهیلات بانکی کرونا

جهاندیده همچنین افزود: روزانه ۵ هزار لیتر مواد ضد عفونی نیز توسط یک واحد کارگاهی در شهر زاهدان تولید می شود.

وی ادامه داد: با تفاهم‌انجام شده میان معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون، به تعاونی ها و کارگاه های مشاغل خانگی که در این زمینه فعالیت می کنند تسهیلات  اختصاص می یابد تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از ابتدای فروردین امسال در اختیار کارآفرینان قرار گرفته است.

جهاندیده افزود:  اگر کارآفرینان برای انجام تولید در حوزه‌های بهداشتی به سرمایه در گردش بیشتری برای تامین مواد اولیه نیاز دارند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تسهیلات را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می توانند درخواست های خود را معاونت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارائه دهند.

درج دیدگاه