یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

ثبت نام ۱۲۵۳ کارورز در طرح کارورزی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون تعداد ۱۴۶واحد پذیرنده و تعداد ۱,۲۵۳ نفر کارورز در سامانه طرح کارورزی استان چهارمحال و بختیاری ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون تعداد ۱۴۶واحد پذیرنده و تعداد ۱,۲۵۳ نفر کارورز در سامانه طرح کارورزی استان چهارمحال و بختیاری ثبت نام کرده اند.

به گزارش تعاون‌آنلاین، سید حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تشریح جزئیات اجرای طرح کارورزی، اظهار کرد : این طرح با هدف افزایش مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری از سوی وزارت کار اجرایی شده است.

تسهیلات اشتغالزایی منجر به کاهش نرخ بیکاری می‌شود؟/ ۲۰ هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی زیر مجموعه طرح کارآفرینی و اشتغال کاج برای جوانان است، گفت: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی است.

فاضلی اظهارکرد: در حال حاضر سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است و آنها می‌توانند آمادگی خود را از این طریق اعلام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد : مبنای تعیین تعداد کارورز بر اساس میانگین تعداد بیمه شدگان (۱۲) ماه گذشته آنها طبق صورت مزد ارسالی به تامین اجتماعی است و سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از کارورز معادل حدکثر ۵۰درصد نیروی کار موجود است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: فرصت انتقال مهارت، تجربه و دانش و قابلیت جذب و اشتغال در بازار کار، فرآیندی ۲ طرفه و از مزایای طرح کارورزی فارغ التحصیلان محسوب می شود.

فاضلی در پایان گفت : در این استان تا کنون تعداد ۱۴۶ واحد پذیرنده و تعداد ۱,۲۵۳نفر کارورز در سامانه ثبت نام و در این راستا ۲۵۸ قرارداد منعقد شده است.

درج دیدگاه