پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

ثبت نام ۴۲۸۳ کارورز در طرح کارورزی آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت گفت: تا کنون تعداد۷۶۶واحد پذیرنده و تعداد ۴۲۸۳ نفر کارورز در سامانه طرح کارورزی استان آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت گفت: تا کنون تعداد۷۶۶واحد پذیرنده و تعداد ۴۲۸۳ نفر کارورز در سامانه طرح کارورزی استان آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند.

به گزارش تعاون‌آنلاین، رضا نقی زاده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با تشریح جزئیات اجرای طرح کارورزی، اظهار کرد : این طرح با هدف افزایش مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری از سوی وزارت کار اجرایی شده است.

تعداد بیکاران تحصیلکرده آذربایجان غربی چقدر است؟

وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی زیر مجموعه طرح کارآفرینی و اشتغال کاج برای جوانان است، گفت: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی است.

نقی زاده اظهارکرد: در حال حاضر سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است و آنها می‌توانند آمادگی خود را از این طریق اعلام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد : مبنای تعیین تعداد کارورز بر اساس میانگین تعداد بیمه شدگان (۱۲) ماه گذشته آنها طبق صورت مزد ارسالی به تامین اجتماعی است و سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از کارورز معادل حدکثر ۵۰درصد نیروی کار موجود است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: فرصت انتقال مهارت، تجربه و دانش و قابلیت جذب و اشتغال در بازار کار، فرآیندی ۲ طرفه و از مزایای طرح کارورزی فارغ التحصیلان محسوب می شود.

نقی زاده در پایان گفت : در این استان  تا کنون تعداد ۷۶۶ واحد پذیرنده و تعداد ۴۲۸۳.نفر کارورز در سامانه ثبت نام  و در این راستا ۱۱۸۶ قرارداد منعقد شده است.

درج دیدگاه