شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

جهانگیری پاسخ داد: اعتبار ایجاد شغل در روستاها چقدر است؟

دولت امسال بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستاییان اعتبار تخصیص می دهد. به گزارش تعاون آنلاین، معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد در آینده ای نزدیک پروژه هایی را در این مناطق افتتاح کنیم که به اقتصاد روستاها کمک کند و جوانان روستایی نیز مشغول کار شوند. اسحاق جهانگیری با بیان اینکه […]

دولت امسال بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستاییان اعتبار تخصیص می دهد.
به گزارش تعاون آنلاین، معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد در آینده ای نزدیک پروژه هایی را در این مناطق افتتاح کنیم که به اقتصاد روستاها کمک کند و جوانان روستایی نیز مشغول کار شوند.
اسحاق جهانگیری با بیان اینکه کارهای توسعه ای در روستاهای کشور آغاز شده افزود:از آنجا که روستاها مرکز تولید کشور هستند، سیاست دولت بر این است که خدمات مورد نیاز مردم در روستاها را به صورت جدی فراهم کند تا به سمت شهر مهاجرت نکنند.
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی ۵۰۰ میلیون دلار و امسال نیز یکصد میلیون دلار به روستاهای کشور برای اموری مثل آب لوله کشی بهداشتی اختصاص یافته که پیشرفت خوبی نیز در این زمینه داشته و امروز در این منطقه محروم شاهد افتتاح پروژه آبرسانی هستیم.
وی ادامه داد: اکنون شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از روستاهای این منطقه آبرسانی شده و همچنین گازرسانی در دستور کار جدی دولت است چرا که این منطقه سردسیر بوده و باید سریعتر گازرسانی به آن صورت گیرد.
جهانگیری گفت: بهداشت روستایی جزو اولویت ها است چرا که در شرایط کنونی نیاز است که مراکز بهداشتی مستقر و سلامت مردم تأمین شود.
در سفر اسحاق جهانگیری به خوزستان، آبرسانی به ۱۱۱ روستای بخش مرکزی و آبژدان، و گام نخست مجتمع آبرسانی به روستاهای اندیکا در شمال شرق خوزستان آغاز شد.
با بهره برداری از این ۲ طرح آبرسانی، جمعیتی بالغ بر ۳۱ هزار و ۹۴ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.
پیش از این آبرسانی به روستاها با افت فشار و در طول هفته یک بار انجام می شد اما با بهره برداری از این پروژه آبرسانی به این روستاها ۲۴ساعته می شود.
اندیکا با مرکزیت شهر کوچک قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان ، معاون اول رییس جمهوری را دراین سفر همراهی می کنند.
رضا اردکانیان وزیر نیرو، و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز دوشنبه شب وارد خوزستان شدند.

درج دیدگاه