جمعه, اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳

حمایت ویژه دولت از بانوان کارآفرین

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به تشکیل شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین گفت: هدف از این شورا شناسایی بانوان کارآفرین و حمایت از آنها است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به تشکیل شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین گفت: هدف از این شورا شناسایی بانوان کارآفرین و حمایت از آنها است.

به گزارش تعاون آنلاین، «معصومه مرادیان» در جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی که امروز (شنبه ۲۱ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: به منظور تشکیل شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین، استان قزوین به تبعیت از این بحث، در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و با هدف ارتقا این قشر در عرصه کسب و کار، هماهنگی بخش خصوصی و بخش دولتی و با هدف ایجاد اشتغال خارج از محدوده دولت و دولتی بودن این شورا تشکیل شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: هدف از این شورا شناسایی بانوان کارآفرین و حمایت از آنها است و این حمایت ها شامل آموزش رایگان، شرکت این افراد در نمایشگاه های داخلی و خارجی، معافیت از وجوه زیر ساختی و حمایت های صادراتی می شود.

وی با اشاره به توانمندی بالای بانوان در عرصه های مختلف کسب و کار عنوان کرد: زنان وقتی وارد عرصه کار می شوند، این ورود  مجدانه و همراه با اعتماد به نفس بالا است و در واقع همه بانوانی که در حوزه کسب و کار ورود می یابند، دارای شهامت، جرأت و توانمندی بالا هستند.

مرادیان تأکید کرد: با توجه به بحران های اقتصادی در کشور، ورود به این عرصه سخت است و بانوانی که به این عرصه ورود کرده اند، با اعتماد به نفس بالا و باور قوی بوده اند و باید قدر این بانوان را دانسته و از آنها حمایت کرده و انها را به جامعه معرفی کنیم و نگاه سیاست مداران و سیاست گذاران باید معطوف به حمایت از این زنان باشد.

در ادامه «محمد رضا خانپو» مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: برنامه ای در وزارت صنعت و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی طراحی شد مبنی بر تشکیل شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین و استان قزوین هم در این زمینه اقداماتی را داشت و اهداف و برنامه هایی را برای حمایت از بانوان کارآفرین و جذب نیروی انسانی مدیر در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در دستور کار خود قرار داد.

وی عنوان کرد: در نیمه نخست سال با وجود اینکه حال صنعت خیلی خوب نبود و خیلی از سرمایه گذاران و صنعت گران علاقه به توسعه نداشتند، ۶۳ قرارداد با سرمایه گذاران صنعتی منعقد و ۶۷ هکتار زمین به اینها داده شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: قزوین رتبه اول کشور در جذب سرمایه گذار را در نیمه نخست سال جاری دارد و این باعث افتخار استان است که ۲ هزار مورد اشتغال این واحدها است.

وی خاطر نشان کرد: ما در کل استان یک هزار و ۳۸۸ قرارداد با سرمایه گذاران داریم که ۸۶۰ مورد به مرحله بهره برداری رسیده و ۷۰ درصد فعال هستند که اگر حمایت های خاصی را داشته باشیم تا پایان سال جاری ۵۰ مورد از این طرح هایی که در نواحی صنعتی در حال ساخت هستند، به بهره برداری می رسند.

وی یادآور شد: ۵۰۰ طرح در شهرک صنعتی استان وجود دارد که اگر به بهره برداری برسد، ۲۵ هزار نفر اشتغال مستقیم دارد که این امر نیازمند مساعدت شبکه بانکی، مسئولان کشوری و ساماندهی مقررات و دستورالعمل هایی است که بسیاری از صنعت گران را اذیت می کند.

درج دیدگاه