یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

آیا سامانه کاریابی منجر به اشتغال می شود؟

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیجار گفت: در شهرستان بیجار مشخصات۶۴۰۰ بیکار در سامانه کاریابی ثبت شده است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیجار گفت: در شهرستان بیجار مشخصات۶۴۰۰ بیکار در سامانه کاریابی ثبت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، پرویز نظری ، با اشاره به اینکه شهرک صنعتی بیجار دارای ۴۴ واحد صنعتی می باشد اظهار کرد: متاسفانه از این تعداد فقط ۱۶ واحد فعال است که حدود ۲۰۰نفر کارگر در این واحدها مشغول به کار هستند.

وی افزود: در شهرستان بیجار ۲۲۲ تعاونی وجود دارد که ۷۱ تعاونی فعال و مابقی در دست اجرا و یا راکد هستند و حدود ۱۲۰۰ نفر در این تعاونی‌ها شاغل هستند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیجار با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری جمعیت شهرستان بیجار ۸۹ هزار و ۱۶۲ نفر می باشد، گفت: از کل جمعیت بیجار ۲۷ هزار و ۳۸۵ نفر شاغل هستند. در بازرسی های این اداره از واحدهای کارگری ۸۰۰ واحد شناسایی شده که مشغول فعالیت هستند.

نظری گفت: از این تعداد چهار واحد، دارای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر کارگر و سه واحد بیش از ۱۰۰ نفر کارگر دارند، بزرگترین واحد صنعتی و بزرگ ترین مجموعه معدنی به ترتیب کارخانه سیمان و مجموعه معدنی صنعتی صبانور هستند.

وی با اعلام اینکه حدود ۶۰۴۲ کارگر در شهرستان فعالیت دارند، تصریح کرد: از این میزان، ۵۰۷۰ نفر مرد و ۹۷۲ نفر زن هستند. تعداد مستمری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان ۲۳۲ نفر است.

وی با تأکید بر اینکه از افرادی که قصد اشتغال زایی در روستا های بیجار را دارند استقبال می‌شود، بیان کرد: به محض ابلاغ اعتبارات جدید به این افراد در چهار چوب رسته‌های مربوطه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تعلق می گیرد، لازم به ذکر است بیجار رتبه دوم در استان کردستان در جذب این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه شهرستان بیجار تنها شهرستان در کشور است که دارای کار گزار اشتغال است یادآور شد: کارگزار اشتغال سهم به سزایی در روند ایجاد اشتغال شهرستان دارد و می توان آن را پلی بین وزارت کار و فعالان اقتصادی در نظر گرفت.

نظری با اشاره به تفاهم نامه مابین وزارت کار با جهاددانشگاهی یادآور شد: جهاددانشگاهی با توانمندسازی متقاضیان تسهیلات اشتعال بالاخص متقاضیان تسهیلات خود اشتغالی که به آموزش نیاز دارند زمینه را برای ایجاد اشتغال واقعی فراهم می‌کند و در این راستا نیز تسهیلاتی تا سقف ۲۰میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

درج دیدگاه