جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

خبر خوش برای تعاونی های سیستان و بلوچستان

توسعه اشتغال روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان سیستان و بلوچستان گفت: این بانک در قالب طرح «چشمه تعاون» تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره به تعاونی های سیستان و بلوچستان پرداخت می کند. 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان سیستان و بلوچستان گفت: این بانک در قالب طرح «چشمه تعاون» تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره به تعاونی های سیستان و بلوچستان پرداخت می کند.

چقدر تسهیلات مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان پرداخت شد؟

به گزارش تعاون آنلاین، محمد علی محترم در نشست هم اندیشی طرح چشمه تعاون که با حضور مدیران اتحادیه ها و تعاونی های استان برگزار شد، گفت: طرح چشمه تعاون به‌منظور افزایش ضریب نفوذ بانک در بخش تعاون و شناسایی و جذب تعاونی‌ها در سراسر کشور، برای ارائه خدمات به این بخش توسط بانک توسعه تعاون اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سطح همکاری با تعاونی‌ها، شناسایی دقیق‌تر نیاز تعاونی‌ها و بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های متقابل و همچنین فعال‌سازی و تقویت بنیه مالی و اعتباری تعاونی‌ها ازجمله مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌آید.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه این بانک آمادگی پرداخت تسهیلات طبق اساسنامه و مقررات در راستای حمایت از بخش تعاون استان را دارد، گفت: طرح های بزرگی در سیستان و بلوچستان با حمایت بانک توسعه تعاون در استان در حال اجراست که شرکت تعاونی آریا پروفیل چابهار از جمله ی این طرح هاست.

محترم همچنین با اشاره اینکه این بانک به عنوان یکی از بانک های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر است، افزود: بانک توسعه تعاون استان در حال حاضر از حیث بالاترین درصد جذب و پرداخت این تسهیلات در سیستان و بلوچستان، رتبه اول را در بین ۴ بانک عامل اجرای این طرح داراست.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست افزود: ۲ هزار و ۲۴۸ تعاونی در استان با یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۱۰۹ نفر عضو و اشتغالزایی ۴۲ هزار و ۳۷۱ نفر فعال هستند.

اله نظر شه بخش گفت: ۱۱۹۴ تعاونی معادل ۵۳ درصد کل تعاونی های استان در بخش تولیدی فعالیت می کنند و مابقی در بخش های خدماتی و توزیعی فعال هستند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح چشمه تعاون باعث افزایش تعامل بین اتحادیه ها و تعاونی های استان با بانک توسعه تعاون می شود، گفت: خدماتی که در این طرح توسط بانک توسعه تعاون ارائه می شود، بخش زیادی از مشکلات بخش تعاون استان را در حوزه تسهیلات و حمایت های مالی مرتفع می کند.

وی همچنین خواستار همکاری بیشتر تعاونی ها و اتحادیه های استان با بانک توسعه تعاون شد، اظهارکرد: شرکت های تعاونی که در این بانک فاقد حساب هستند و یا اطلاعات حساب آنها تکمیل نیست، می بایست نسبت به افتتاح حساب و تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

شه بخش گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان برای اجرای بهتر و مطلوب تر این طرح با همکاری بانک توسعه تعاون، جلسات مستمر را به صورت ماهانه با روسای ادارات متبوع، شعب بانک توسعه تعاون و تعاونی ها و اتحادیه های سراسر استان برگزار خواهد کرد.

درج دیدگاه