سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

خبر خوش برای مسکن مهری های فولادشهر

رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان لنجان گفت: با پیگیری‌های متعدد پس از ۴ سال شاهد احیای شورای مسکن در شهرستان لنجان هستیم و این شورا پیگیر تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر فولادشهر است.

رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان لنجان گفت: با پیگیری‌های متعدد پس از ۴ سال شاهد احیای شورای مسکن در شهرستان لنجان هستیم و این شورا پیگیر تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر فولادشهر است.

به گزارش تعاون آنلاین، مهدی کریمی در لنجان با اشاره به وضعیت تعاونی‌های شهرستان لنجان اظهار داشت: تعاون ماهیتی چند وجهی با بازوهای قوی در نیازهای پیکره اقتصادی و تولید دارد و نیاز است که این ظرفیت در ایجاد کسب و کارهای کوچک، ایجاد پیوست‌های زنجیره‌ای تولید و خوشه‌های شغلی، فعالیت‌های عرصه فناوری نوین، صادرات و زیربخش‌های آن و سایر مسائلی که راهبردهای اقتصاد مقاومتی را در عمل محقق می‌کند، به کار گرفته شود.

وی افزود : تعاون مانند هر محرک و مولد کارآفرینی دارای تهدیدها و فرصت‌هایی است که باید به صورت علمی واکاوی شده و کارآمدی‌های آن با اقدامات هدفمند و برنامه‌ای ارتقا داده شود و با کمک فرهیختگان دانشگاهی و اقتصادی برای آسیب‌های آن نیز راهکار عملیاتی تعریف شود.

رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان لنجان بیان کرد: تعاون در برقراری عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر کسب و کار برای قشرهای مختلف جامعه نیز نقش موثری دارد و با ماهیت کار گروهی مصداق بارزی برای همدلی و همزبانی در ارتقای بهره وری و تولید است.

وی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند که تحقق این امر می‌تواند در برابر بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی و تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند که این مهم وظیفه تصمیم سازان و فعالان عرصه تعاون را سنگین‌تر می‌کند.

کریمی تصریح کرد: امروز بیش از ۳۰۰ تعاونی فعال در شهرستان لنجان وجود دارد و بیش از نیمی از مردم شهرستان لنجان در این تعاونی‌های عضو هستند البته بیشترین سهم مردم شهرستان لنجان به سهام عدالت باز می‌گردد.

وی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم برخی تعاونی‌ها در شهرستان لنجان غیر فعال هستند به همین دلیل حذف تعاونی‌های غیر فعال و یا فعال کردن آنها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان لنجان با اشاره به وضعیت تعاونی‌های مسکن مهر در شهرستان لنجان گفت: ۳۳ تعاونی در قالب مسکن مهر در شهرستان لنجان مشغول به فعالیت بودند که تعهد ساخت ۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را بر عهده داشتند و خوشبختانه امروز بیش از ۴ هزار واحد تحویل مردم شده و مابقی نیز در دست تکمیل و واگذاری است.

وی افزود: با توجه به مشکلات پیش روی تعاونی‌های مسکن مهر و دیگر تعاونی‌ها با پیگیری‌های متعدد پس از ۴ سال شاهد احیای شورای مسکن در شهرستان لنجان بودیم که این مهم نوید بخش روزهای خوب و رفع مشکلات پیش روی تعاونی های شهرستان لنجان بوده و شورای مسکن شهرستان پیگیر تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر است.

درج دیدگاه