جمعه, اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳

راه اندازی واحد بازاریابی تعاون روستایی در البرز

مدیر تعاون روستایی البرز خواستار راه اندازی واحد بازرگانی و بازاریابی اتحادیه های تعاون روستایی در این استان شد.

مدیر تعاون روستایی البرز خواستار راه اندازی واحد بازرگانی و بازاریابی اتحادیه های تعاون روستایی در این استان شد.

به گزارش تعاون آنلاین، فردین شمس افزود: اتحادیه های استان البرز که بعضی از آن ها جزو اتحادیه های ملی هستند نیازمند تشکیل یک بخش واحد برای امور بازرگانی و بازاریابی می باشد.

وی اظهار داشت: با راه اندازی این بخش بازرگانی تمام ارکان اتحادیه های استان در یک مکان تجمیع و در بحث بازرگانی وبازاریابی به صورت هماهنگ عمل می کنند ضمن اینکه راه اندازی این محل در عرصه و فروش محصولات وهمچنین تک نرخی شدن این تولیدات همچون عسل، ماهی، شیر و فراورده های آن و دیگرتولیدات دامی و زراعی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی لزوم راه اندازی این واحد را تجمیع کلیه اتحادیه ها در یک مکان عنوان کرد، اضافه کرد: در صورت راه اندازی این بخش، ایجاد یک اتاق بورس محصولات کشاورزی نیز نیاز است تا ضمن تعامل اتحادیه ها با همدیگر آن ها بتوانند تولیدات خود را در قالب بورس عرضه کنند.

فروشگاه های تعاون روستایی نیازمند نوسازی و یا تغییر شکل

مدیر تعاون روستایی در ادامه به فعالیت فروشگاه های تعاون روستایی در روستاهای استان اشاره کرد و افزود: تعداد۳۱ فروشگاه تعاون روستایی در سطح روستاهای استان البرز وجود دارند که با توجه به رویکردهای اخیر بازار در بحث رقابت پذیری با سایر فروشگاههای لازم در این خصوص استراتژی ورود در بازار تغییر یابد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل نبود این رقابت راه اندازی سوپرمارکت های زیبا و به روز در کنار این فروشگاه ها هست که به صورت طبیعی جذب مشتری را از دست می دهند.

وی یکی از راه های برون رفت از این مشکل بهینه سازی و تبدیل آن ها به فروشگاه های زنجیره ای با مدیریت واحد را عنوان کرد و گفت: به همین منظور به زودی فراخوانی منتشر می شود تا اتحادیه های تعاونیهای تحت پوشش سازمان ، فروشگاه های جدید و به روز راه اندازی کنند.

لزوم واگذاری تعدادی غرفه به تعاون روستایی توسط سازمان میادین

شمس همچنین با توجه به مصوبه دو سال گذشته هیات دولت جهت واگذاری ۲۰% از غرف متعلق به سازمان میادین به شبکه تعاون روستایی و کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرستان کرج می خواهیم تا تعدادی از غرف در میادین را به شبکه های تعاون روستایی واگذار کنند تا محصولات خود را بدون واسطه و با بهترین کیفیت در این میادین عرضه کنند.

وی یادآور شد که واگذاری این غرف به شبکه های تعاون روستایی در شهر تهران انجام شده که با رضایت مشتریان همراه بوده است.  در استان البرز بیش از ۷۰ اتحادیه و تشکل تعاون روستایی فعالیت می کنند.

درج دیدگاه