جلسه شورای هماهنگی مدیران کل زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با حضور استاندار ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مدیران و روسای این اداره کل و دستگاههای استانی زیر مجموعه این حوزه در دفتر استاندار البرز برگزار شد.

به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل خلیلی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، به معضلات این استان اشاره و تصریح کرد: مسئله اشتغال دغدغه اصلی دستگاه‌های زیر مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و  عملیاتی کردن برنامه های مشترک بین زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این استان با مساعدت و همراهی مسئولین به ویژه با توجه به دغدغه اصلی استاندار در مورد توسعه اشتغال در استان یقینا تسهیل و توسعه در روند فعالیت های گسترده این مجموعه را در استان به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین از یکی از اقدامات مهم این اداره کل نام برده و اظهار داشت: واگذاری امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌های استان با مساعدت‌های اداره کل تامین اجتماعی استان و وزارت متبوع، یکی از مهمترین دستاوردهای تعامل شایسته این مجموعه با یکدیگر در البرز بوده است که موجب تسهیل گردش کار مقرری بگیران بیمه بیکاری و کارگران در کوتاهترین زمان شد.

خلیلی ادامه داد: تعامل و همکاری های شایسته فی مابین دستگاه های زیر مجموعه تعاون، کار ورفاه اجتماعی در البرز موجبات تحقق اهداف وزارت متبوع دراستان، عملیاتی‌کردن برنامه‌های ابلاغی اشتغال‌محور، رفع مشکلات بین دستگاهی و تسهیل خدمت رسانی مطلوب به مردم را فراهم آورده است و هدف از برگزاری این شورا نیز حل مشکلات مردم در این حوزه است.

در ادامه مدیران کل دستگاه‌های زیر مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجموعه خود در شش ماهه اول سالجاری درخواست‌هایی در جهت حل مشکلات جامعه هدف خود در حضور استاندار بیان کرده و خواستار رهنمودها و مساعدت‌های ایشان شدند.

اقداماتی برای اشتغال پایدار

محمدعلی نجفی، استاندار البرز نیز پس از استماع سخنان مدیران کل زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز ضمن تشکر از  فعالیتهای این مجموعه، اظهار داشت: رسالت و مسئولیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار سنگین و حساس است و این مجموعه گسترده در بسیاری از حوزه ها حضور دارد و لازم است از این ظرفیت بزرگ بهترین استفاده را برای حل مشکلات استان نمود.

استاندار البرز در ادامه از تعامل و همدلی مناسب این مجموعه با یکدیگر در رفع مشکلات بین دستگاهی مردم استان، اظهار خرسندی نمود و ابراز داشت: باید تمامی مسئولان دستگاههای اجرایی با اندیشه خدمت به کشور، نظام و دولت و تحقق اهداف تشکیلات بخشی و مرتبط خود در جهت تامین و بهبود رفاه و معیشت مردم و تثبیت و ایجاد اشتغال پایدار در کشور گام بردارند و این مهمترین تکلیفی است که بر عهده مسئولان کشور قرار دارد.

نجفی همچنین در این جلسه بر توسعه اشتغال در روستاهای استان و نیز اهمیت طرح  مهارت آموزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و تربیت کاردان فنی ماهر توسط اداره کل فنی وحرفه ای استان تاکید کرد و در خصوص حل مشکلات حوزه بیمه سلامت، بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان، بهزیستی استان و سایر مسائل دستگاههای این مجموعه در رفع مشکلات، قول مساعد داد.

درج دیدگاه